سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به واکسیناسیون دو میلیون و ۱۷ هزار نفری در گیلان، افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند که معادل ۶۸.۷ درصد جمعیت هدف استان است.

به گزارش مهر گیلان -دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۶۹ بیمار جدبد کرونایی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸۹ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند که از این تعداد، ۸۴ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و ۸۶ بیمار بدحال داریم.

وی با اشاره به واکسیناسیون دو میلیون و ۱۷ هزار نفری در گیلان، افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند که معادل ۶۸.۷ درصد جمعیت هدف استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون ۲۵.۵ درصدی جامعه بالای ۱۲ سال استان با دوز دوم واکسن کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۴۷ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

مهرابیان، از واکسن زده ها خواست نسبت به دریافت کارت واکسیناسیون هوشمند خود اقدام کنند و گفت: براساس دستور وزیر بهداشت، افرادی که یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی «salamat.gov.ir» نسبت به دریافت کارت واکسیناسیون هوشمند خود اقدام کنند.

مهرابیان، یکی از مزیت های کارت واکسیناسیون هوشمند را کاهش برخی از محدودیت های کرونایی دانست و یادآور شد: توصیه می کنیم افرادی که قصد تردد بین استانی دارند، حتما کارت واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۴۰ پایگاه واکسناسیون در سطح استان طی امروز، خاطرنشان کرد: مادران باردار بالای ۱۸ سال از هفته ۱۲ بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان نیز می توانند نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام و هم سلامتی خود و هم سلامتی جنین را حفظ کنند.