با هدف تكريم اعضا و تشويق ايشان به بازگشت منابع اماني خود، طرح هفته وحدت با محوریت بخشودگی 100درصدی جرائم دیرکرد کتاب های به امانت رفته در روزهای تعطیلی کتابخانه ها و پیش از آن در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان اجرا مي‌شود.

به گزارش مهر گیلان -طرح هفته وحدت با محوریت بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم دیرکرد کتاب های به امانت رفته در روزهای تعطیلی کتابخانه ها و پیش از آن بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان اجرا می‌شود.  در این طرح که به منظور تشویق و جلب حضور عموم مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می شود، همه اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۵ مهر لغایت ۲ آبان‌ماه به کتابخانه عودت دهند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.
همچنین علاوه بر اجرای طرح هفته وحدت در ۸۵ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان، این مراکز از این پس در همه شرایط کرونایی بجز وضعیت قرمز به صورت تمام وقت به ارائه خدمات کتابخانه ای و برگزاری فعالیت های فرهنگی پرداخته و میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهند بود.
گفتنی است استان گیلان هم اکنون دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی در ۱۷ شهرستان با بیش از ۱میلیون جلد کتاب در این مراکز فرهنگی است.