رئیس مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید چمران گیلان با بیان اینکه ایران رتبه برتر فناوری نانو در کشور های اسلامی را دارد گفت:گیلان پنجمین استان برتر در حوزه نانو فناوری است به گزارش مهر گیلان ،علی اکبر زحمتکش، اظهار داشت: مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید  چمران گیلان  با شعار “جهاد علمی، افزایش ثروت ملی و […]

رئیس مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید چمران گیلان با بیان اینکه ایران رتبه برتر فناوری نانو در کشور های اسلامی را دارد گفت:گیلان پنجمین استان برتر در حوزه نانو فناوری است

به گزارش مهر گیلان ،علی اکبر زحمتکش، اظهار داشت: مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید  چمران گیلان  با شعار “جهاد علمی، افزایش ثروت ملی و افزایش کیفیت زندگی مردم” فعالیت خود را با پنج کارگروه فعال و ستادی از دو سال گذشته در گیلان آغاز کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید دکتر چمران گیلان اعلام کرد: این مرکز برای دو سال پیاپی از سوی ستاد نانو کشور به عنوان برترین نهاد و نماد فناوری نانو در استان گیلان شناسایی  و تقدیر شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف مرکز تحقیقات نانو فناوری چمران گیلان توسعه  آموزش و پژوهش در زمینه های بنیادی و کاربردی و حرکت  به سوی اقتصاد دانش بنیان است افزود: ایران رتبه ی ششم نانو در جهان و رتبه  نخست را در کشورهای جهان اسلام را دارد و گیلان  پنجمین استان برتر در حوزه نانو فناوری است.

زحمتکش با اشاره به اینکه  یان مرکز تعامل خوبی با سازمان ها و مراکز تحقیقاتی گیلان  دارد گفت: بسیج دانشجویی، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان علمی پژوهشی سپاه گیلان، موسسه فناوران جوان خزر،  شرکت تحقیقات و مهندسی نیوژن پارس ، پارک علم و فناوری گیلان، پارک علم و فناوری بندر انزلی، سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بسیج کارمندان گیلان از جمله مراکز مرتبط با این مرکز تحقیقات هستند.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید چمران گیلان تصریح کرد: اساتید زیادی از دانشگاه های گیلان در حوزه نانو در حال پژوهش و به اجرای دوره های آموزشی پژوهشگر حرفه ای در این حوزه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه به افراد مبتدی در این مرکز آموزش های بنیادی داده می‌شود خاطرنشان کرد:این دانش پژوهان بعد از دوره های آموزشی در حوزه نانو فناوری با ایده خود می‌توانند شرکت دانش بنیان تشکیل دهند و موجب اشتغالزایی در استان شوند.

زحمتکش با اشاره به اهداف و چشم اندازهای این مرکز که شامل کمک به توسعه و پژوهش در زمینه های بنیادی و کاربردی و صنعتی است بیان کرد: آموزش و ترویج تحقیق محور، کمک به تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و ارائه خدمات علمی و مشاوره ای در زمینه نانو فناوری و تربیت نیروی انسانی متخصص از اصلی ترین فعالیتهای مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید چمران گیلان است.

رئیس مرکز تحقیقات فناوری نانو شهید چمران با بیان اینکه پژوهش هایی در جهان برای حل معضلات محیط زیستی در حوزه فناوری نانو انجام می‌شود گفت: راه های فراوانی برای حفظ سلامت انسان و طبیعت به شیوه پیشگیری، مراقبت و درمان وجود دارد.

زحمتکش با اعلام اینکه در فرآیند احیای و پاکسازی رودخانه ها و تالاب های گیلان توسط فناوری های نوین نانو ،رغبتی از سوی مسئولان دیده نشده است گفت: از ظرفیت های خوب و تاثیر گذار این حوزه  در استان برای حل بحران  و مشکلات زیست محیطی بهره برداری نمی‌شود.

انتهای پیام/تسنیم