استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر واکسینه شدن جامعه برای مقابله با کرونا، خواستار تبیین اهمیت اجرای واکسیناسیون عمومی توسط رسانه‌ها شد و تأکید کرد که طرح غربالگری محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، به صورت خانه به خانه عملیاتی و مشکلات ، بررسی و رفع شود.

به گزارش مهر گیلان -دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) از تلاش‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان و همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در مقابله با بیماری کرونا نقش‌آفرینی می‌کنند، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه باید یا دستیابی به میزان بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون به نقطه اطمینان بخشی در مهار کرونا برسیم، افزود: در حال حاضر ۸۹.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال، در دُز اول واکسینه شده‌اند که برای افزایش این میزان باید با اقناع سازی در شهرستان‌ها اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تغییر وضعیت کرونایی در برخی کشورها و لزوم مراقبت و کنترل بیشتر مرزها برای پیشگیری از شکل‌گیری موج جدید اشاره و خاطرنشان کرد: پروتکل‌های هوشمند کرونایی در مرز آستارا با جدیت اجرا و از داشتن تست منفی اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به کاهش میزان رعایت ضوابط محدودیت‌ها در ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، افزود: باید تلاش شود رصد و پایش مسافران و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: در شهرستان‌هایی همچون رودبار که وضعیت شکننده ای دارند جلسه بررسی وضعیت با حضور مدیران استانی تشکیل و مشکلات برطرف گردد‌.

وی با اشاره به اینکه متناسب با سطح فرهنگ و سواد گیلانیان انتظار مشارکت بیشتر آنان در امر واکسیناسیون می‌رود، گفت: باتوجه به رابطه مستقیم میزان واکسیناسیون و بهبود شرایط کرونایی به رنگ آبی، باید ضمن اطلاع‌رسانی این وضعیت، تلاشگران امر درمان و واکسیناسیون آن شهرستان تشویق شوند.

دکتر عباسی بر لزوم استمرار اجرای طرح غربالگری محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید و تصریح کرد: باید این طرح به صورت خانه به خانه اجرایی و ضمن بررسی میزان واکسیناسیون، مشکلات مردم بررسی شود.

وی با تأکید بر تقویت ذخیره سازی دارویی برای مقاطع اضطراری، اظهار کرد: صدا و سیما با دعوت از افراد صاحب نظر، ضرورت اجرای طرح واکسیناسیون را برای مردم تبیین کند.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان بررسی میزان اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهبود شرایط با فعالیت مستمر حاصل می‌شود.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.