جریمه مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز طبیعی از ابتدای آذرماه آغاز شده که این جریمه در اقلیم‌های مختلف، متفاوت است.

به گزارش مهر گیلان-آقای جواد اوجی افزود: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود؛ مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به‌صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند. اما این جریمه چگونه محاسبه می‌شود؟

جریمه مشترکان پرمصرف گاز چقدر است؟+جدول

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در این باره گفت: این جرایم همان‌طور که مصرف گاز حتی در شرایط عادی هم با توجه به اقلیم‌های متفاوت محاسبه می‌شود، بر مبنای همین محاسبات است و با توجه به اقلیم‌ها در نظر گرفته می‌شود.

براین اساس، درفصل سرد سال یعنی از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین سال بعد، در اقلیم‌های یک تا ۵ اگر مصرف بین ۷۵ تا ۳۰۰ متر مکعب باشد، تعرفه هر مترمکعب ۴۱۴ ریال محاسبه خواهد شد. اما اگر این مصرف در اقلیم‌های پنجگانه از ۱۰۵۰ تا ۱۳۰۰ متر مکعب افزایش یابد، تعرفه گازب‌های این مشترکان به رقم ۴۸۳۰ ریال افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه اگر مصرف تا ۲۰۰ مترمکعب در ماه باشد، مشترکان مشمول بخشودگی می‌شوند.

براساس این گزارش، مشترکان اقلیم‌های مختلف می‌توانند با بررسی نمودار ارائه شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، تعرفه گازب‌های خود در ماه‌های سرد و گرم سال را به‌طور دقیق محاسبه کنند./ صداو سیما