همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال، دومین دوره جشنواره قصه گویی آزاد مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و زبان مادری با همکاری مشترک کتابخانه های عمومی گیلان، سازمان بهزیستی استان، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و گروه فرهنگی گیله قصه در گیلان برگزار می شود.

به گزارش مهر گیلان-دومین دوره جشنواره قصه گویی آزاد مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و زبان مادری از امروز دوشنبه(۸آذر) و به مدت ۲هفته در گیلان برگزار می شود.
در این جشنواره فرهنگی که برای دومین سال پیاپی و به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال و نیز اهمیت این روز در فرهنگ ایران و در دو بخش قصه گویی فارسی و زبان مادری برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند با ارسال آثار خود به صورت فایل ویدیویی به مدت حداکثر۱۰ دقیقه را در شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۰۵۶۹۲۸۹۳۲ ارسال و در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.
کیفیت مطلوب آثار ارسالی، با قرار دادن وسیله فیلمبرداری بصورت ثابت و ثبت آثار بصورت افقی و کیفیت صوتی مطلوب وقابل قبول از مهمترین محورها و شاخص های اصلی داوری آثار خواهد بود.
همچنین مهلت شرکت این جشنواره قصه گویی تا۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ بوده و شش اثر برگزیده در دو بخش فارسی و زبان مادری پس از داوری نهایی در روز ۳۰ آذر ماه و همزمان با شب چله معرفی خواهند شد.
گفتنی است طبق اعلام دبیرخانه این مسابقه برگزیدگان این مسابقه در بخش های جداگانه قصه گویی فارسی و قصه گویی محلی ضمن اهدای لوح سپاس و مبالغ نقدی تقدیر می‌شوند که بر این اساس، نفرات اول جایزه ۷میلیون ریالی،  نفرات دوم جایزه ۵میلیون ریالی و نفرات سوم حائز دریافت جایزه۳ میلیون ریالی خواهند بود. همچنین در بخش داوری آثار شایسته تقدیر جشنواره نیز به دو اثر برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۵۶۹۲۸۹۳۲ تماس حاصل نموده و از جزئیات بیشتر و نحوه شرکت در این رویداد فرهنگی باخبر شوند.
این جشنواره در سال گذشته با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر کشور و خارج از کشور برگزار و با تقدیر از ۴ قصه گوی برتر پایان یافت.