رئیس مجلس شورای اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن در ۱۳ مورد با صراحت پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام کرده است. به گزارش مهر گیلان ، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: پس از توافق هسته ای، جدای چند کشور معاند […]

رئیس مجلس شورای اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن در ۱۳ مورد با صراحت پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام کرده است.

به گزارش مهر گیلان ، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: پس از توافق هسته ای، جدای چند کشور معاند و برخی جریان های داخلی امریکا، عموم دولتها و ملت ها با نگاه مثبت برای همکاری های گسترده با ایران ابراز تمایل کرده اند.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر حدود ۵۰ طرح در مجلس نمایندگان امریکا در تقابل این توافق مطرح شد که در هفته گذشته نیز دو طرح از تصویب آنان گذشت.
لاریجانی اظهار داشت: نکته عجیب اظهارات رئیس مجلس نمایندگان امریکا در این ماجرا بود که مدعی شد ایران نقض برجام کرده است.
وی ادامه داد: به تصور اینکه با این بهانه اقدامات غیرمعقول و غیرمسئولانه خود را توجیه کند حال ببینیم آیا این ادعای رئیس مجلس نمایندگان
امریکا حتی در بین مسئولان امریکایی قابل تایید است؟
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: در طول یک سال و اندی که از توافق هسته ای می گذرد حداقل ۴۰ بار مقامات امریکا و اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی در این باره و نحوه رفتار ایران اظهار نظر کرده اند.
وی افزود: رئیس جمهور، وزرای خارجه و انرژی امریکا ، نماینده امریکا در سازمان ملل و حتی سرویس تحقیقاتی کنگره ، دبیرکل سازمان ملل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هر یک چند بار در باره پایبندی ایران به تعهداتش بیانیه یا گزارش و یا اظهارنظر کرده اند.
لاریجانی ادامه داد: حتی رئیس جمهور امریکا در پنجمین اظهارنظر تاییدی خود پس از انتخابات اخیر امریکا اعلام کرد استدلال اصلی مخالفان علیه توافق هسته ای این بود که ایران تقلب خواهد کرد و به تعهداتش عمل نخواهد کرد اما یک سال است که دلیل و مدرک داریم که نشان می دهد ایران به تعهداتش عمل کرده است و این فقط نظر من یا مشاورانم نیست بلکه سازمان اطلاعاتی و ارتش را این حرف را می زند  و این سخن رئیس جمهور امریکاست./انتهای پیام / صداو سیما