سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، گفت: رعایت دستور العمل های بهداشتی باید تداوم داشته باشد.

به گزارش مهر گیلان -فردین مهرابیان با اشاره به ادامه روند کاهشی آمارهای کرونایی در مبتلایان و بسترها، اظهار کرد: قطعاً همکاری مردم و اصناف در ادامه این وضعیت بسیار تأثیرگذار است.

وی به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه شهرستان آستارا، رودبار و رودسر در وضعیت زرد قرار دارند که باید با تلاش مسئولان و همکاری و مشارکت مردم این شهرستان‌ها نیز آبی شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تغییر رنگ لاهیجان و تالش از زرد به آبی، گفت: لاهیجان، املش، سیاهکل، لنگرود، آستانه اشرفیه، خمام، رشت، شفت، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش و ماسال در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی همچنین به آخرین وضعیت بسترهای کرونایی گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه هم اکنون ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

مهرابیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گیلان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: ۶.۹ درصد مردم استان گیلان هنوز واکسن نزده‌اند که باید با اقناع سازی نسبت به واکسیناسیون این افراد نیز اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت شیوه نامه در کنار توجه به واکسیناسیون تنها راهکار مقابله و پیشگیری از ابتلاء و انتشار کرونا است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۱ هزار نفر از جمعیت ۶۰ سال به بالای استان گیلان نوبت سوم واکسن کرونا نیز دریافت کرده‌اند.