استاندار گیلان در جریان بازدید از اکیپ‌های عملیاتی زمستانه اداره‌کل راهداری، بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه حمل‌ونقل و ایمنی راه‌ها و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل به‌ویژه در حوزه جاده‌ای تأکید کرد.

به گزارش مهر گیلان -دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت اول دی ماه روز راهدار، در بازدید از اکیپ های عملیاتی زمستانه اداره‌کل راهداری استان، با گرامیداشت هفته حمل و نقل اظهار داشت: امنیت راه از حیاتی ترین زیرساخت ها و عاملی مهم جهت توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای محسوب می شود و لازمست از همه امکانات در جهت کیفی سازی خدمات این بخش استفاده شود.

وی با اشاره به شمار بالای ترددهای جاده‌ای در گیلان و حوادث طبیعی و انسانی در جاده‌ها ادامه داد: طی سال‌های گذشته بارش برف و عدم آمادگی لازم برای مدیریت در این بخش، موجب بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه حمل و نقل شد که بایستی نسبت به رفع مشکلات گذشته و بهبود خدمات، گام های جدی برداشته شود.

دکتر عباسی از آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه حمل و نقل و ایمنی راه های استان خبر داد و گفت: باید استقرار تجهیزات و نیز نیروهای امدادی در نقاط حادثه خیز استان به درستی انجام شود.

وی بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل به ویژه در حوزه جاده ای تاکید کرد و افزود: بهبود کیفیت سفر، وابسته به نوسازی ناوگان حمل و نقل است و بهره‌وری صنعت حمل ‌و نقل جاده‌ای استان را به دنبال دارد.

۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و یکم دی‌ماه روز راهدار و این مدت به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

استاندار گیلان با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل بحران استانداری و شماری از مدیران‌کل دستگاه‌های امدادی و نهادهای خدمات رسان، امروز از اکیپ های عملیاتی زمستانه اداره کل راهداری استان و میزان آمادگی آنها بازدید کرد.

وی همچنین به مناسبت هفته حمل و نقل، از پایانه مسافری میدان گیل رشت، بازدید و با رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری گفت وگو کرد و شنوای مشکلات آنان بود. 

در طرح راهداری زمستانی امسال ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار جانمایی شده و ۵۴۲ نیروی انسانی در قالب ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی آماده‌باش هستند.