46 تن از پزشکان متخصص فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف علوم پزشکی در بین بیمارستان‌های دولتی نیازمند در شهرستان‌های استان، توزیع شدند.

به گزارش مهر گیلان-دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست توزیع پزشکان طرحی، رشته و حرفه پزشکی را یکی از سخت‌ترین رشته ها و مشاغل برشمرد و اظهار کرد: رشته پزشکی پیش از قبول شدن در آن و گذراندن دوره‌های مختلف تخصصی و تقسیم و توزیع در مناطق مختلف، با سختی و فشار، همراه است.

وی با اشاره به عدم تناسب کار پزشک با تعرفه پزشکی، افزود: اکثر پزشکان این رشته را صرفاً برای رضایت خدا و خدمت به مردم انتخاب کرده‌اند، چرا که هزینه خدمات پزشکی و تجهیزات مرتبط با آن با نرخ تورم همخوانی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توصیه‌هایی به پزشکان متخصص طرحی، گفت: پزشکانی که قصد دریافت مجوز دایر کردن مطب و یا انتقال به شهر دیگری را دارند، بایستی از هم‌اکنون به فکر جایگزین نیروی متخصص به‌جای خود باشند.

دکتر سالاری با اشاره به دریافتی غیر همسان پزشکان طرحی با سایر پزشکان متخصص، افزود: تلاش می‌شود تا پرداختی پزشکان طرحی با دیگر پزشکان یکسان شود.

وی بر تعهد در کار پزشکی تأکید کرد و گفت: پزشکان طرحی باید در تعهد به کار تمام سعی و تلاششان جلب رضایت خدا و مردم باشد و از هیچ کوششی برای خدمت به مردم به‌ویژه در مناطق کم برخوردار، دریغ نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نزدیکی شهرستان‌های استان گیلان با یکدیگر، گفت: پزشکانی که در پوشش دادن دو بیمارستان هم‌جوار در دو شهرستان تلاش می کنند، عملکرد آن‌ها به‌صورت روزانه رصد می‌شود و به ازای خدماتی که ارائه می‌دهند، دریافتی آن‌ها افزایش می‌یابد.