سید امیر حسین علوی شهردار رشت پیشبرد برنامه بازگشایی‌ها با تدوین یک مدل اقتصادی را خواستار شد و گفت: در کنار افزایش سرانه فضای سبز به ویژه در محلات کم‌برخوردار شهر رشت باید برای بافت فرسوده و احیاء محلات محروم هم چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش مهر گیلان-سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه با معاون، مدیران و کارکنان شهرسازی و معماری شهرداری رشت، اظهار داشت: شهرسازی یکی از ساختارهایی است که باید در بحث بازگشایی‌ها محور برنامه‌ریزیهای شهری قرار گیرد.

شهردار رشت عنوان داشت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت از شیوه‌های مختلف چه از حیث تامین مالی و اقتصادی و چه با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و دولتی باید به رسالت و تکلیف خطیر خود در حوزه تامین اراضی و املاک به شکل ویژه عمل نماید.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه ممیزی نوین املاک بسیار پائین است، تسریع در روند عملیاتی کردن این طرح و بروز رسانی اطلاعات املاک را خواستار شد و تصریح کرد: از بخشهای مربوطه در این حوزه انتظار دارم تا ضمن رفع موانع، کار را به شکل جدی‌تری پیگیری نمایند.

وی پیشبرد برنامه بازگشایی‌ها با تدوین یک مدل اقتصادی در شرایط پیچیده اقتصادی کنونی را تنها راهی که شهرداری رشت باید بر مبنای آن حرکت کند خواند و گفت: متاسفانه سالهای سال است که در شهر رشت در بحث بازگشایی‌ها اتفاق خاصی رخ نداده و شهر از برنامه حمل و نقل و ترافیک و تفصیلی خود به شدت عقب است.

شهردار رشت در مورد شیوه نامه زمینهای فاقد سند رسمی هم مطالبی بیان داشت و افزود: بابت حل و فصل این مشکل که مبتلا به بسیاری از شهرهاست تاکنون با هر مقام و مسئولی چه در حوزه‌های اجرایی و چه در حوزه‌های قضایی و نهاد ریاست جمهوری رایزنی کردیم اما نتیجه‌ای در برنداشت و باید یک مطالبه همگانی برای آن شکل گیرد.

علوی احیاء محلات محروم و چاره‌اندیشی برای بافت فرسوده این مناطق را نیز دغدغه دیگر شهرداری رشت ذکر کرد و یادآور شد: باید یک تیم مجزا برای پیدا کردن اراضی کاربری فضای سبز در هر کدام از محلات سطح شهر تشکیل شود تا در راستای آن بتوانیم سرانه فضای سبز را به ویژه در محلات کم‌برخوردار افزایش دهیم.

گفتنی است، رضا ویسی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت و کارکنان این معاونت نیز در این جلسه موضوعات و دغدغه‌های خود را تشریح کردند.