سید امیر حسین علوی شهردار رشت در بیست و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت در تشریح عملکرد و اقدامات ۷۰ روز گذشته خود، تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه سطح شهر، افزایش حقوق کارکنان شرکتی بخش رفت و روب و فضای سبز را بخشی از اقدامات اخیر شهرداری رشت عنوان نمود.

به گزارش مهر گیلان –سیدامیر حسین علوی در بیست و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت،پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان مطابق روال همیشگی البته با تاکید بر عدالت و شایستگیها را اقدام مهم شهرداری رشت خواند و گفت: شهرداری در ماه گذشته ۱۳۰ ساعت اضافه‌ کار پرداخت کرد در نتیجه برخی صحبتهایی که در این زمینه می‌شود به هیچ عنوان با واقعیت مطابقت ندارد.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه در قرارداد جدید، حقوق کارکنان شرکتی بخش رفت و روب و فضای سبز افزایش پیدا کرده است، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با شورای اسلامی شهر رشت، امیدواریم بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت برای سال آینده تدوین و تصویب شود.

شهردار رشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه سطح شهر اذعان کرد: ساماندهی، رفع خطر، نصب حفاظ، حل مشکلات فنی، رایزنی با پیمانکاران و حتی دستگاه قضایی و دادستانی استان از جمله اقداماتی بوده که شهرداری رشت در بحث تعیین تکلیف پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه سطح شهر به ویژه پل جانبازان انجام داده است و فرآیند آن با قوت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری بدون حکم قضایی نمی‌توانست به موضوع تعیین تکلیف پل مکانیزه جانبازان ورود کند، ابراز داشت: قصد داریم قراردادها و ساز و کارها در حوزه انعقاد و اجرای پروژه‌های پل عابر پیاده را به گونه‌ای پیش ببریم تا در آینده شاهد تکرار چنین مشکلاتی در سطح شهر نباشیم.

علوی آسفالت و لکه‌گیری را جزو مهمترین درخواستهای شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ ذکر کرد و گفت: متاسفانه مشکلات شهر رشت در این بخش بسیار زیاد است اما شهرداری با تمام توان خود پای کار آمده و سعی دارد با تامین قیر، مصالح و بهبود وضعیت آسفالت به نیازهای شهر پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: در بحث آسفالت هم که جزو تکالیف معطله شهرداری بود، ماهانه معادل ۴ تا ۵ میلیارد تومان قیر خریداری می‌شود و تا امروز حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تن آسفالت تولید شده است. از طرفی قیر بازآفرینی نیز در محلات هدف که بیشتر بافت سنتی و قدیمی را شامل می‌شود به توان شهرداری رشت افزوده خواهد شد.

شهردار رشت در پایان یادآور شد: از فرماندار شهرستان رشت درخواست کردیم، مصالح لازم در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بتوانیم سرعت احداث پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان را افزایش دهیم.