با رعایت الزامات ایمنی و آموزش مستمر پرسنل و پیمانکاران، ساعات کار بدون حادثه در گاز گیلان 12 میلیون و 23 هزار نفرساعت رسیده است.

به گزارش مهر گیلان-حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر ثبت بیش از  12 میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در این شرکت گفت: بحمدالله با رعایت الزامات ایمنی و ارائه آموزش های مستمر به پرسنل و پیمانکاران، این آمار از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان آذرماه امسال به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی در کارها برای انتقال پایدار گاز به حوزه های مختلف مصرف گفت: برای افزایش ضریب ایمنی خطوط گاز در استان علاوه بر برگزاری مستمر دوره های آموزشی، مانور های مختلف همچون آتش سوزی در ایستگاه، افت شدید فشار گاز، خرابکاری، رانش زمین و … اجرا می شود تا سطح آمادگی پرسنل مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.
اکبر تاثیر آموزش ها و مانور های برگزار شده بر افزایش سطح آمادگی کارکنان را مناسب ارزیابی و بیان کرد: در سال های گذشته حوادث طبیعی همچون سیل و برف سنگین و اتفاقات غیر طبیعی همانند حادثه در تاسیسات به وقوع پیوست که بلافاصله با آمادگی پرسنل بهره برداری و اقدامات به موقع این نیروها بحران های پیش آمده مدیریت شد، این موضوع نشان از کارآمدی و اثربخشی آموزش ها و مانورهای حین خدمت اجرا شده در سطح شرکت گاز گیلان دارد.
مدیرعامل گاز گیلان در پایان گفت: علاوه بر اجرای الزامات ایمنی توسط پرسنل شرکت گاز، همراهی همه مصرف کنندگان گاز در استان و همچنین همکاری سازمان های مرتبط بویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مصرف درست برای حفظ پایداری جریان گاز و کاهش حوادث مرتبط با گاز طبیعی امری ضروری است.