مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از پایداری شبکه های توزیع برق استان گیلان علیرغم بارش برف و وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-وی خاطرنشان کرد:  سامانه بارشی از روز دوشنبه ۲۷ دی ماه سال جاری بسیاری از نقاط استان را سفیدپوش کرد و در تعدادی از شهرستان های استان گیلان به تناوب شاهد بارش برف، وزش باد شدید و سرمای هوا بودیم

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در همین راستا گفت : میزان ارتفاع برف در برخی از مناطق استان بیش از یک متر گزارش شده است .

هنرمند ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم شریف استان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اعلام آماده باش قبلی در سطح شرکت، بیش از 185 اکیپ عملیاتی درکل استان برای رفع ناپایداری های احتمالی دراثر بارش برف، با امکانات لازم و مورد نیاز در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: بر اثر شدت وزش باد و حجم بارش برف در مناطق محدودی شاهد خاموشی های موردی بودیم که با حضور موثر و به موقع کارکنان این شرکت در اسرع وقت ، مشکلات و خاموشی های حادث شده برطرف شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت برقدار کردن مشترکین، در گام اول با استفاده از ظرفیت های عملیاتی نسبت به رفع خاموشی ها اقدام شد و در مراحل بعدی، نظر به اهمیت جبران خسارات وارده و پس از برآوردهای نهایی حجم ریالی خسارت ها اعلام خواهد شد.

هنرمند تاکید کرد: طرح جهادی افزایش تاب آوری با شناسائی نقاط حادثه خیز و قابل بهبود خطوط فشارمتوسط در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با جدیت در حال اجرا است .

مدیرعامل توزیع برق گیلان در همین راستا تصریح کرد: این طرح با محوریت ترمیم و بهسازی نقاط آسیب دیده شبکه به جا مانده از سالیان قبل و در سال جاری با محوریت افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه به اجراء درآمده است.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بیش از ۹۳۹ مرحله طرح  جهادی افزایش تاب آوری در سطح استان اجرا شده و حدود ۲۰۰ فیدر و ۲هزار کیلومتر شبکه مورد تعمیر و بهسازی قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطرنشان کرد: عمده خاموشی های حادث شده با تلاش اکیپ های عملیاتی برطرف شده است و خاموشی های موردی موجود نیز با حضور موثر نیروها در کوتاه ترین زمان رفع خواهد شد.

محمد اسماعیل هنرمند تصریح کرد: در هر شرایط مجموعه کارکنان این شرکت خدمتگزار مردم بوده و با همه توان جهت رفع مشکلات احتمالی در شبکه های توزیع برق آماده خدمت رسانی خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یادآور شد: سامانه برق ایران (برق من ) کوتاهترین راه برای رفع مشکلات و اعلام خاموشی ها  محسوب می شود برای تحقق این مهم، مشترکین می توانند با  مراجعه به سایت شرکت به آدرس  www.gilanpdc.ir  کافه بازار بانصب این اپلیکیشن  جامع  و کار بردی از مزایای آن  استفاده کنند.