اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، در خصوص بارش برف و نزدیک شدن احتمالی گونه های حیات وحش به مناطق مسکونی

به گزاش مهر گیلان-دکتر رضا زمانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : با توجه به شرایط جوی و بارش برف و برودت هوا در اکثر نقاط استان، امکان دارد که گونه های جانوری حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری نزدیک شوند، لذا از تمامی هم استانی های عزیز و علاقمند به محیط زیست، درخواست می گردد در صورت مشاهده، ضمن اطلاع به ماموران محیط زیست با شماره تماس ۱۵۴۰ یا مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند به عمل آورند.
ادارات حفاظت محیط زیست گیلان نیز در سطح استان، همانند سالهای گذشته، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان، انجام خواهند داد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان افزود : تغذیه پرندگان به ویژه در فصل زمستان که دانه ها در زیر برف مدفون مانده اند، کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه است که بطور قطع افراد از موهبت خداوند برخوردار خواهند شد.
دکتر زمانی تصریح کرد:-صید و شکار پرندگان ممنوع بوده و مردم باید از شکار ، خرید و فروش پرندگان به هر شکلی خودداری نمایند و در صورت مواجهه با تخلف مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها اطلاع رسانی کنند.
وی در پایان افزود :در جاده هایی که در مجاورت مناطق حفاظت شده هستند، رانندگان در این روزها باید با احتیاط بیشتر تردد نموده و با توجه به علائمی که نشان دهنده احتمال عبور حیوانات وحشی از جاده است از این مناطق با سرعت پایین عبور کنند.