سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازگشت رنگ نارنجی به نقشه استان، گفت: شهرستان لاهیجان نارنجی و ۱۲ شهرستان دیگر گیلان زرد شدند.

به گزارش مهر گیلان-فردین مهرابیان بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند بستری‌های کرونایی در گیلان طی دو روز گذشته افزایش دو برابری داشته است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده اند، گفت: در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی گیلان به ۲۶۳ نفر رسیده است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت حال ۳۲ بیمار کرونایی بستری در استان، افزود: ۴۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۱ نفر آنها امروز به این بخش منتقل شدند.

وی به آخرین رنگ بندی کرونایی استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به روند افزایش بستری‌ها رنگ نارنجی کرونایی به نقشه گیلان بازگشت و در حال حاضر لاهیجان تنها شهرستان نارنجی استان است.

مهرابیان با بیان اینکه شهرستان‌های املش، تالش، شفت و صومعه سرا همچنان در وضعیت آبی هستند، ادامه داد: بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، از شهروندان خواست با تزریق منظم و به موقع دزهای واکسن کرونا به ویژه دز سوم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.مهر/گیلان