معاون علوم پزشکی گیلان، از تزریق ۳۴ درصدی دز سوم واکسن کرونا در جمعیت واجد شرایط استان خبر داد و گفت: مردم در تزیق دز سوم عادی انگاری نکنند.

به گزارش مهر گیلان-دکتر آبتین حیدرزاده از پوشش ۹۲ درصدی دز اول واکسن کرونا در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: دو میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲ نفر از جمعیت بالای ۹ سال استان دز اول واکسن را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۱۰ هزار و ۴۳۵ نفر معادل ۸۷ درصد جمعیت بالای ۹ سال استان نیز دز دوم را تزریق کردند، افزود: ۳۰۲ هزار و ۸۸۵ نفر هنوز دز دوم واکسن خود را تزریق نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پوشش ۳۴ درصدی افراد واجد شرایط استان در نوبت سوم، عنوان کرد: یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۵۸۵ از افراد واجد شرایط هنوز واکسن خود را تکمیل نکردند.

حیدرزاده، عادی انگاری را یکی از دلایل روند کند واکسیناسیون نوبت سوم دانست و خاطرنشان کرد: تزریق دز سوم ۸۰ تا ۹۰ درصد شدت بیماری و احتمال بستری شدن افراد را کم می کند، یعنی بیمار در صورت ابتلا، بدحال نخواهد شد.

وی با اشاره به سه برابر شدن بستری های کرونایی گیلان طی یک هفته، اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های گیلان بستری شدند و مجموع بستری های ما به ۳۵۳ نفر رسید است. ۶ درصد افراد سرپایی و بستری را زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند./ایسنا