در دهه فجر امسال با گازرسانی به 7 روستای صعب العبور و کوهستانی در گیلان، درصد بهره‌مندی گاز روستایی در استان به 96.3 درصد می رسد.

به گزارش مهر گیلان، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این مطلب، از اجرای ۴۱ طرح گازرسانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع پروژه های گازرسانی دهه فجر، ۷ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان های شفت، املش، آستارا و رودبار است.

اکبر در ادامه، افزود: با گازدار شدن این روستاها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲۰۹۴ و درصد بهره مندی گاز روستایی استان به ۹۶٫۳ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: این روستاها مجموعاً دارای ۸۳۱ خانوار بوده و برای گازرسانی به آنها بالغ بر ۶۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.

اکبر تصریح کرد: قبل از انقلاب علیرغم عبور خط لوله سراسری گاز از گیلان به اتحاد جماهیر شوروی، هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود ولی بحمدالله پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، بالغ بر ۶۱۹ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۱ هزار و ۵۸۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

وی همچنین از گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: برای گازرسانی به این صنایع، بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۴۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شهرستان رودبار با ۹ واحد صنعتی و شهرستان های رشت و بندرانزلی هرکدام با ۶ واحد صنعتی بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارا هستند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک افزایش یافته است.

اکبر در پایان، ضمن قدردانی از پیمانکاران و همه سازمان های همکار در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف استان، گفت: با گازدار شدن سراسر استان، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها بیش از پیش فراهم شده و این مهم، زمینه رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کرده است.