فرمانده نیروی زمینی ارتش، کرونا را یک بحران فراگیر در کشور دانست و بیان کرد: هر ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر پزشکی مجرب ارتش در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفت و همه نیروهای ارتش به غیر از نیروهای مستقر در مرزها، پای کار خدمت به مردم آمدند.

به گزارش مهر گیلان-امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین افتتاح پروژه های‌ محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان لاهیجان، از سوره حمد به عنوان سوره ولایت یاد کرد و گفت: در این سوره از خداوند متعال می خواهیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کند و این صراط مستقیم رسول گرامی اسلامی(ص)، ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه است.

وی ولایت فقیه را نماد عینی و واقعی صراط مستقیم دانست و اظهار کرد: امروز ارتش در رکاب ولایت فقیه بوده و به فرماندهی مقام معظم رهبری افتخار می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، ماموریت ذاتی ارتش را حفظ تمامیت ارضی و رفاه از استقلال کشور دانست و افزود: امروز ارتش به ماموریت ذاتی خود عمل می کند و نمونه آن را در جای جای مرزهای کشور شاهد هستیم.

حیدری، با اشاره به استقرار نیروی زمینی ارتش در مرزهای شمال غرب کشور در جریان درگیری دو کشور آذربایجان و ارمنستان، تصریح کرد: این حضور ضرورت داشت تا بتوانیم از ژئوپلیتیک منطقه دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از مرزهای کشور در منطقه غرب که محل فعالیت داعش در عراق بوده دفاع می کند، گفت: نیروی زمینی ارتش در مرز مشترک ۱۳۵ کیلومتری ایران و افغانستان نیز در شمال شرق کشور حضور دارد و از تمامیت ارضی ایران اسلامی تا جنوب شرق کشور دفاع می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به ارقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در رکاب ولایت، متذکر شد: امروز بازدارندگی را به معنای واقعی کلمه محقق کردیم و هیچ دشمن احمقی به خودش اجازه نمی دهد که چشم طمع به مرزهای ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با دستیابی به تولیدات دفاعی توانسته روی پای خودش بایستد، گفت: در کنار ماموریت ذاتی باید در عرصه های اجتماعی نیز حضور پیدا کنیم و لذا شعار «ارتش در رکاب ولایت فدایی مردم» را سرلوحه خویش قرار دادیم تا با مردم همراهی کنیم.

حیدری، با اشاره به حضور به موقع نیروی زمینی ارتش در بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله، تاکید کرد: در جریان زلزله سرپل ذهاب در کمتر از یک روز مصدومین را از زیر آوار خارج و با ۵۲۰ سورتی پرواز به کرمانشاه منتقل کردیم. در جریان سیل نیز قبل از ستاد بحران در منطقه مستقر شدیم که مورد توجه رهبر انقلاب واقع شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، کرونا را یک بحران فراگیر در کشور دانست و بیان کرد: هر ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر پزشکی مجرب ارتش در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفت و همه نیروهای ارتش به غیر از نیروهای مستقر در مرزها، پای کار خدمت به مردم آمدند.

وی با اشاره به ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در گیلان در نخستین ماه های شیوع کرونا توسط نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: با نقش آفرینی قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش، ۱۲ بیمارستان تنفسی دائمی را به مجموعه بهداشت و درمان کشور اضافه کردیم که یکی در رشت احداث شده است.

حیدری، با اشاره به اجرای پنج طرح بهداشت و درمان در استان گیلان توسط نیروی زمینی ارتش، عنوان کرد: ساخت یک داروخانه شبانه روزی، یک مرکز تخصصی سوختگی و سوله لاکان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.