رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجود برخی کمبودهای در حوزه بهداشت و درمان لاهیجان، گفت: این شهرستان به قطب درمانی شرق گیلان تبدیل می شود.

به گزارش مهر گیلان-ارسلان سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش در لاهیجان، اظهار کرد: لاهیجان از شهرستان‌هایی است که مردم شهرستان سیاهکل و روستاهای اطراف که اغلب کوهستانی هستند برای دریافت برخی خدمات درمانی و بهداشتی به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه لاهیجان به عنوان قطب درمانی شرق گیلان و حتی غرب مازندران نیز محسوب می‌شود، گفت: جمعیت شناور لاهیجان با توجه به ظرفیت گردشگری که این شهرستان دارد در برخی از فصول چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به برخی محرومیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان اشاره و اضافه کرد: احداث بخش دیالیز و شیمی درمانی برای بیماران سرطانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سالاری ادامه داد: با توجه به به آماده بودن بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان می‌توان آن را با هزینه بسیار اندک آن را به بخش سوختگی شرق گیلان تجهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه در فومن نیز ساختمان سی تی اسکن و ام آر آی پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و در آینده نزدیک با خرید این دو دستگاه شاهد افتتاح آن مرکز هستیم، اضافه کرد: همزمان با احداث بخش دیالیز در لاهیجان داروخانه شبانه روزی نیز برای بیماران از شهرستان‌های مختلف که با کمبود دارو مواجه هستند راه اندازی و به عنوان داروخانه مرجع این بیماران قرار گیرد.