بارگذاری صورتحساب الکترونیکی بنگاه‌های اقتصادی گیلان در سامانه جامع تجارت الزامی شد.

به گزارش مهر گیلان-رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست هم اندیشی با بانک‌های عامل استان گفت: بارگذاری صورتحساب الکترونیکی بنگاه‌های اقتصادی در سامانه جامع تجارت الزامی شد.
حسین حاجتی افزود: برای شفافیت بیشتر و کارایی منابع در فرآیند تسهیلات بانکی صورتحساب دستی حذف شده و صورتحساب الکترونیکی جایگزین آن شده است.
وی با بیان اینکه اولویت بندی اقلام در مرحله اول این طرح ابلاغ شده گفت: شرکت‌های تولید تایر سنگین و سواری، صنایع پایین دست پتروشیمی، لوازم خانگی، مقاطع فلزی، سیمان، محصولات پتروشیمی و روغن موتور تصفیه اول، از اقلامی هستند که مشمول استعلام الکترونیکی در فاز نخست هستند.
وی تاکید کرد: اجرای این دستورالعمل در شفافیت و افزایش سرعت ثبت فاکتور و صورت حساب‌ها موثر است و موفقیت آن مستلزم همکاری همه بانک ها، موسسات مالی و اعتباری است و نباید این موضوع، روند ارائه تسهیلات حوزه تولید را با چالش روبرو کند.
مدیران واحد‌های تولیدی با مراجعه به سامانه جامع تجارت به نشانی www.ntsw.ir می‌توانند به راحتی صورتحساب و فاکتور خرید مواد اولیه و ماشین آلات خود را ثبت الکترونیکی کنند تا سایر مراحل توسط بانک به سرعت انجام پذیرد.