معاون اداره کل امور مرزی و  پدافند غیرعامل وزارت کشور در شورای پدافند غیرعامل  گیلان گفت : استان گیلان در زمینه پدافند غیرعامل پیشتاز است به گزارش مهر گیلان مجتبی مولوی در این نشست استان گیلان را در بخش پدافند غیر عامل استانی پیشتاز دانست و افزود : در ارزیابی های صورت گرفته گیلان در […]

معاون اداره کل امور مرزی و  پدافند غیرعامل وزارت کشور در شورای پدافند غیرعامل  گیلان گفت : استان گیلان در زمینه پدافند غیرعامل پیشتاز است

img_7057به گزارش مهر گیلان مجتبی مولوی در این نشست استان گیلان را در بخش پدافند غیر عامل استانی پیشتاز دانست و افزود : در ارزیابی های صورت گرفته گیلان در بخش پدافند غیر عامل استانی ممتاز بوده و از استاندار گیلان و مجموعه دست اندرکاران این بخش که به پدافند غیر عامل توجه ویژه ای دارند قدردانی می کنم .

وی این موفقیت در گیلان را حاصل کار جمعی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی دانست و با قدردانی از نگاه عمیق و شناخت خوب استاندار گیلان در این بخش  افزود : رویکرد برنامه های پدافند غیرعامل رویکرد توسعه است.

وی پدافند غیر عامل را بستر توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: قریب به ۱۰ هزار برنامه در سراسر کشور در هفته پدافند غیرعامل  انجام شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل صلح آمیز ترین روش برای پایداری کشور و رفع تهدیدات است افزود : بازدارندگی و ارتقاء توانمندی ملی از جمله اهداف پدافند غیر عامل است .

معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل در کشور ما بحث امروز و حال ما نیست  اظهار کرد: مبحث پدافند غیرعامل یک مبحث همیشگی است و برای بقای زندگی همیشه وجود داشته و دارد و ما باید این اهمیت را منتشر کنیم.

مولوی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد های ما مردم محور است  بیان کرد:  وظیفه ما مدیران این است که مردم سفیر پدافند غیرعامل شوند

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید در کالبد کشور ما را مصون سازی کند مطرح کرد: سرمایه های کشوری را بستر توسعه پایدار می دانیم .

معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل کشور از فعال بودن شورای پدافند غیرعامل در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: در شورای پدافند غیرعامل استان ها مصوبات خوبی ارائه می شود.

مولوی با اشاره به اینکه ما  حوزه های تخصصی نظیر حوزه:سایبری،زیستی،شیمیایی،فرهنگی،مردمی را مطرح میکنیم عنوان کرد:  باید بطور کامل وقت خود را به شناخت این حوزه های تخصصی اختصاص دهیم.در بحث درمان هم با محوریت پدافند غیرعامل پیشگیری و پیشبینی را در رآس کار خود قرار دادیم.

وی همچنین در خصوص همایش ملی خزر اظهار داشت:رویکرد علمی همایش بسیار مهم است که قرار است در استان گیلان برگزار شود و باید مستندات این همایش را به مقامات استان های دیگر هم تحویل دهیم./ انتهای پیام