استاندار و رئیس شورای معادن گیلان با بیان اینکه مجوزهای بهره برداری از معادن استان با نظارت، ساماندهی شود، گفت: اعضای شورای معادن برای بهره مندی درست از منابع با برنامه ریزی و نظارت از ظرفیت های موجود در چارچوب قانون، حرکت کنند.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای معادن استان، افزود: متولیان حوزه معادن دقت کنند که مصالح مورد نیاز کارگاه های عمرانی، سرمایه گذاران و پیمانکاران با توجه به ظرفیت های موجود استان، عادلانه توزیع شود و در انحصار فرد و گروهی خاص قرار نگیرد.

وی اظهار کرد: نباید با سوء مدیریت و به بهانه کمبود مصالح و واردات بی سامان شن و ماسه از دیگر استانها، هزینه های مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: برای ساخت و ساز و توسعه، عمران و آبادانی در حوزه های مختلف پروژهای عمرانی، راه سازی و مسکن، مانع ایجاد نکنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید سریعا فضایی فراهم شود که با تامین مصالح و برنامه ریزی و نظارت، قیمت شن و ماسه نه تنها ثابت، بلکه کاهش یابد، تصریح کرد: اعضای شورای معادن راه های توسعه عمرانی و رشد و پیشرفت گیلان را تسهیل کنند و در این زمینه به هیچ احدی اجازه سنگ اندازی در مسیر توسعه استان را ندهیم.

دکتر عباسی تاکید کرد: دستگاه های نظارتی جلوی سوء استفاده از معادن گیلان را بگیرند و با برداشت‌کنندگان غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها برخورد کنند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح و قانونمند بهره برداری از معادن، در زمینه های مختلف از جمله تامین مصالح نهضت مسکن در گیلان، توسعه عمرانی و تسریع در پروژه ها با مدیریت هزینه ها و قیمت های مشخص و نیز ایجاد فرصت های شغلی اثربخش است.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای معادن گیلان، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود شرایط و رفع موانع موجود حوزه معادن ارائه کردند.