فرمانده سپاه قدس گیلان در دیدار با رییس دانشگاه، با اشاره به مشقت‌ها و سختی‌های تحمیل‌شده به کادر درمان در دوران کرونا، اظهار داشت: مدیریت بیماری کرونا به‌مراتب از مدیریت جنگ سخت‌تر است.

به گزارش مهر گیلان-دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه و جمعی از مسوولان دانشگاهی، امروز به مناسبت فرارسیدن ایام شعبانیه و روز پاسدار با سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.
فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار صمیمی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به مشی خدمت گذاری سپاه به مردم، اظهار داشت: حقیقتاً در مقابل لطف مردم سرباز صفر هم نیستیم و تاکنون نیز کاری نکرده تا شایسته تکریم مردم باشیم.
سردار محمد عبدالله پور، مردم را ولی‌نعمتان انقلاب و کشور توصیف کرد و افزود: اگر ما هزار بار برای مردم کشته بشویم و دوباره زنده بشویم، بازهم در ارائه خدمت، بدهکار مردم هستیم.
وی با اذعان به این نکته که مدیریت بیماری کرونا به‌مراتب از مدیریت جنگ سخت‌تر است، افزود: در دوران دفاع مقدس استعداد ما و نفرات دشمن و آتش آن مشخص بود، اما در دوران کرونا به سبب ناشناخته بودن این ویروس و گستردگی آن‌ همه دچار مشقت شدند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مدافعان سلامت در دوران کرونا خدمات شایانی ارائه کرده و متحمل سختی و مشقت شدند، تصریح کرد: با تلاش همه‌جانبه در این جبهه و طوفان سهمگین، اکنون به ساحل آرامش رسیده‌ایم.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه امروزه لازم است سپاه در عرصه بهداشت و درمان بیشتر وارد میدان شود و به مردم خدمت کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق استان درمانگاه داریم اما در نظر داریم تا در همه شهرستان‌ها، درمانگاهی را جهت خدمت به مردم ایجاد کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این دیدار صمیمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به خدمات ارزنده سپاه و بسیج به مردم، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان اوج خدمات سپاه و بسیجیان مخلص را در طول بحران کرونا به خود دیده است.
دکتر ارسلان سالاری با اشاره به اینکه پاسداران هرکدام به‌نوعی الگو هستند، افزود: سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از بهترین الگوهای من در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه در خصیصه هایی نظیر اقدام به موقع، بهره گیری از ظرفیت های موجود، کار جهادی و خدمت بی منت بوده است.
وی به جایگاه ارزشمند و مقدس سپاه در بین مردم به‌ویژه در دوران کرونا اشاره و اذعان کرد: بدون اغراق سپاه و بسیج در رشد و اعتلای سلامت استان کمک شایانی به مردم کرده است.
دکتر سید علی صدر-مسوول بسیج جامعه پزشکی گیلان نیز در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، از مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همچنین تلاش‌های شبانه‌روزی و مخلصانه سپاه و بسیج در طول بحران کرونا تقدیر کرد.
دکتر صدر با تقدیر از همراهی سپاه در اوج بحران کرونا، گفت: کمک‌های فرمانده سپاه قدس گیلان در راه‌اندازی خیریه و جلب مشارکت‌های همگانی به‌ویژه در بحران کرونا قابل‌توجه و راهگشا بود.
وی همچنین با اشاره به تلاش‌های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشد و اعتلای همه‌جانبه نظام سلامت استان، یادآور شد: از نقاط برجسته دکتر سالاری در دانشگاه تلاش مضاعف در جهت رفع کاستی‌ها و سد ذهنی قائل نشدن برای خود در جنبه‌های مختلف خدمت به مردم است.
گفتنی است؛ در انتهای این دیدار، لوحی به‌پاس زحمات سپاه قدس گیلان و بسیج مردمی استان در دوران کرونا و خدمات ارزنده این مجموعه ارزشی در طول دوران کرونا به مردم استان، از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیم فرمانده سپاه قدس استان شد.