وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای چینی خود تأکید کرد: در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب و پایدار را نهایی می‌کنیم.

به گزار ش مهر گیلان-حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در مسکو حضور دارد در مکالمه تلفنی با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین، در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با اشاره به اهمیت روابط با چین، بر توسعه همه جانبه روابط با چین تأکید کرد و آن را از محور‌های اصلی و اولویت‌دار سیاست خارجی دولت رئیسی برشمرد.

امیرعبداللهیان با مرور آخرین وضعیت گفتگو‌ها در وین، رویکرد چین را سازنده توصیف و ابراز اطمینان کرد: در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را با حمایت همه طرف‌های مذاکره کننده در وین نهایی خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به دیدار و نشست خود با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، تصریح کرد: در این نشست موضوعات متنوعی بحث و تبادل نظر شد و مسکو تأکید کرد با ایفای نقش سازنده از لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی برای شرکت و حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه چین در این گفتگو با اشاره به روند رو به پیشرفت و توسعه مناسبات مشترک دو کشور اظهار کرد: پکن توسعه مناسبات مشترک با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم دانسته و سقفی برای گسترش روابط ندارد.

وانگ یی با اعلام حمایت همه جانبه کشورش از روند مذاکرات وین تأکید کرد: پکن از نهایی شدن مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه چین در خصوص برگزاری سومین اجلاس وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در چین و اعلام آمادگی وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در این اجلاس، از پذیرش دعوت و شرکت هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد.