شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته حدود 7 میلیارد مترمکعب گاز به مشترکین در حوزه های مختلف مصرف تحویل داده است.

به گزارش مهر گیلان- عیسی جمال نیکویی سرپرست شرکت گاز استان گیلان ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۳ درصد رشد داشته که علت اصلی آن افزایش تحویل گاز به نیروگاه های تولید برق استان است.

وی با بیان این‌که بخش نیروگاهی استان در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است، گفت: بحمدالله با مدیریت مصرف از سوی تمامی حوزه های مصرف به ویژه مشترکین بخش خانگی و همچنین برنامه ریزی مناسب دیسپچینگ شرکت ملی گاز، گاز تحویلی به نیروگاه های گیلان نسبت به سال ۱۳۹۹حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان گیلان در ادامه با اعلام مصرف ۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون مترمکعب گاز توسط خانوارهای گیلانی در سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه این میزان نسبت به سال پیش از آن حدود ۳ درصد کاهش داشته که با توجه به جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید، آمار مناسبی بوده و نشان دهنده رعایت صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف گاز توسط مشترکین خانگی است.

جمال نیکویی همچنین درخصوص مصرف گاز در سایر حوزه های مصرف بیان کرد: پس از بخش نیروگاهی و خانگی، بخش صنعتی و کشاورزی با ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز، رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد و پس از آن بخش های حمل و نقل با ۳۵۹ میلیون مترمکعب و تجاری با ۲۵۴ میلیون مترمکعب قرار دارند.

سرپرست گاز استان گیلان در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی های به عمل آمده، تحویل گاز به حوزه های مختلف مصرف در استان همانند سال های گذشته به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد.