فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش ۵۱ درصدی در تعداد فقره و ۴۲ درصدی در مساحت حریق در اراضی ملی استان بودیم، خاطرنشان کرد: ۱۳۹ فقره حریق به مساحت ۲۳۶ هکتار اطفا شده است.

به گزارش مهر گیلان-سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، از تشکیل ۱۶۴۳ فقره پرونده قاچاق چوب آلات جنگلی در ۱۲ ماهه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: حجم چوب آلات قاچاق کشف شده ۱۴۲۳ مترمکعب بوده است.

وی همچنین از توقیف ۱۱۱۳ دستگاه انواع وسائط نقلیه شامل سواری و وانت و تریلی خبر داد و افزود: در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۲۸۲ متخلف را در بخش های قاچاق و حمل چوب آلات جنگلی، قطع درختان، تصرف اراضی ملی، حریق و… دستگیر کردیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه طی مدت مذکور ۱۰ مورد درگیری نیروهای حفاظتی با قاچاقچیان جنگل داشتیم، تصریح کرد: متاسفانه ۲۳ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در این درگیری ها مجروح شدند.

قربانی لرد، در ادامه از رفع تصرف ۴۳۰ هکتاری ذیل تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع خبر داد و عنوان کرد: در این بخش ۲۰۴۳ مورد رفع تصرف داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت اجرای احکام قضایی خلع ید اراضی ملی، یادآور شد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۷۴ فقره اجرای احکام داشتیم که در نتیجه ۸۳ هکتار رفع تصرف شد. همچنین ۲۴۷ فقره پرونده به مساحت ۶۹ هکتار در محاکم قضایی برای متصرفین اراضی ملی در دست اجراست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از برخورد قاطع با آفرودسواران در اراضی جنگلی خبر داد و گفت: حضور خودروهای کمک دار در اراضی ملی تخلف است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد کاهش ۵۱ درصدی در تعداد فقره و ۴۲ درصدی در مساحت حریق در اراضی ملی استان بودیم، خاطرنشان کرد: ۱۳۹ فقره حریق به مساحت ۲۳۶ هکتار اطفا شده است.

قربانی لرد، از تقویت ناوگان اطفای حریق استان گیلان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: نصب دوربین های حفاظتی مداربسته نیز برای مقابله با قاچاق و تصرف و حریق در دست اجراست.

به گزارش ایسنا، مردم طبیعت دوست گیلان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی شبانه روزی با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.