رئیس کل دادگستری گیلان گفت: مسئولان باید برنامه دقیقی برای رفع کم آبی داشته باشند تا کمترین آسیب و خسارت بر کشاورزان وارد شود.

به گزارش مهر گیلان-حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست کمیته صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع که با موضوع راهکارهای رفع بحران کم آبی مزارع کشاورزی برگزار شد، با اشاره به خشکسالی و کم آبی که در سال جاری با آن مواجه خواهیم بود اظهار کرد: مسئولان باید برنامه دقیقی برای رفع کم آبی داشته باشند تا کمترین آسیب و خسارت بر کشاورزان وارد شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی تنها منبع درآمدی حیاتی برای مردم در روستاهای استان محسوب می شود گفت: در گذشته آب بندان ها نقش اساسی در آبیاری مزارع داشتند که متاسفانه امروزه به دلیل عدم لایروبی از کارآیی لازم برخوردار نیستند.

رئیس شورای قضایی گیلان از دادستان های شهرستان ها خواست تا به کمک مدیران متولی شتافته تا هیچ صاحب قدرتی حق اعمال نفوذ در این حوزه را نداشته باشد.

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های موجود باید استفاده شود تصریح کرد: چاه های کشاورزی باید مرمت شده و کشاورزان از هم اکنون به تهیه پمپ جهت کشیدن آب از چاه ها اقدام نمایند.

وی از مسئولان خواست تا وام های کم بهره جهت تهیه موتور و سایر ملزومات مورد نیاز کشاورزی و همچنین جهت بیمه کردن مزارع به آنان اعطا کنند زیرا غالب کشاورزان توان بیمه کردن زمین های خود را ندارند.