با برنامه ریزی های به عمل آمده شرکت گاز گیلان در سال 1400موفق به اجرای 304 کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان شده است.

به گزارش مهر گیلان-عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: با تحقق این مهم، مجموع طول خطوط گاز در استان به ۲۱ هزار و ۶۵۵ کیلومتر افزایش یافته است.

جمال نیکویی درخصوص شبکه گذاری در روستاها و مناطق دوردست استان بیان کرد: ۸۴ درصد از مجموع عملیات شبکه گذاری گاز در سال ۱۴۰۰ متعلق به مناطق روستایی گیلان است که نشان از توجه ویژه شرکت گاز به موضوع محرومیت زدایی و برخورداری همه گیلانیان از نعمت گاز طبیعی دارد.

وی با اشاره به افزایش روزافزون طول خطوط تغذیه و شبکه گاز در استان بر بازرسی مستمر تاسیسات گاز تاکید کرد و گفت: علاوه بر شرکت گاز، همه مصرف کنندگان گاز طبیعی به ویژه مشترکین جدید باید با رعایت نکات ایمنی گاز به افزایش ضریب ایمنی تاسیسات گاز کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از نصب ۱۳ هزار و ۶۷۸ انشعاب گاز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این میزان نسبت به سال پیش از آن ۶ درصد رشد داشته است و با تحقق این مهم مجموع انشعابات گاز در گیلان به بیش از ۶۲۱ هزار عدد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: این شرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با برنامه ریزی مناسب و ادامه روند گازرسانی به مناطق مختلف استان، تلاش می کند تا زمینه رونق کسب و کارهای محلی و به تبع آن مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم نماید.