سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن قدردانی از سعه صدر و همکاری اهالی خوب منطقه سراوان و تاکید بر لزوم سرعت‌ بخشی به اجرای پروژه بهسازی دفنگاه زباله سراوان گفت: شهرداری رشت تمام ظرفیتها و توان فنی، تخصصی و لجستیکی خود را برای این کار به میدان آورده است.

به گزارش مهر گیلان-سید امیر حسین علوی در جریان بازدید از آغاز عملیات اجرایی بهسازی مدفن زباله سراوان اظهار داشت: مدفن سراوان آخرین حلقه زنجیره مدیریت پسماند پهنه مرکزی شهر رشت است که تعداد زیادی از شهرهای اطراف را هم در جلگه گیلان تحت پوشش قرار می‌دهد.

شهردار رشت با بیان اینکه از چند ماه گذشته برای عملیات اجرایی بهسازی دفنگاه زباله سراوان و پوشاندن این مدفن توسط تیم متخصص مجموعه شهرداری و سازمان شهرداریهای کشور برنامه‌ریزی صورت گرفته است، افزود: عملیات اجرایی بهسازی دفنگاه زباله سراوان کمک می‌کند تا بخش عمده‌ای از خطرات زیست محیطی و تولید شیرابه لندفیل کاهش پیدا کند.

علوی ادامه داد: انجام زهکشی، جمع‌آوری شیرابه و در نهایت هدایت آن به سمت تصفیه‌ خانه از دیگر اهداف شهرداری رشت در مسیر اجرای پروژه بهسازی دفنگاه زباله سراوان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه بهسازی دفنگاه زباله سراوان یک فرآیند مهندسی عمرانی است و به چند ماهی زمان نیاز دارد، تصریح کرد: با اجرای این پروژه دفنگاه زباله سراوان به مجموعه‌ای کم خطر تبدیل می‌شود.

شهردار رشت ضمن تشکر و قدردانی از سعه صدر و همکاری همه مردم به ویژه اهالی خوب منطقه سراوان ابراز داشت: در همینجا لازم می‌دانم بابت رنج و مرارت‌هایی که مردم سراوان طی چند دهه گذشته بعضا به واسطه سوء مدیریتها متقبل شدند، عذرخواهی نمایم و امیدوارم با آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی دفنگاه زباله و اهتمام وزارت کشور، سازمان شهرداریها و شهرداری رشت بتوانیم ساماندهی لندفیل را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

علوی اضافه کرد: شهرداری رشت تمام ظرفیتها و توان فنی، تخصصی و لجستیکی خود را به میدان آورده است تا از این طریق بتواند روند بهسازی دفنگاه زباله سراوان را طبق زمانبندی پیش ببرد.

شهردار رشت ابراز داشت: آن چیزی که در فرآیند مدیریت به ما در انجام بهتر برنامه‌ها و اقدامات کمک می‌کند، همکاری مردم در کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ است، زیرا بدون این همراهی ها قادر نخواهیم بود از این معضل و چالش بزرگی که چند دهه است بدان گرفتار شدیم نجات پیدا کنیم.

علوی در پایان ضمن تاکید بر لزوم به حداقل رساندن دفن زباله در هر دفنگاهی از محیط زیست اذعان کرد: این آرزوی ماست و امیدواریم با اتحاد و انسجام جمعی و گامهایی که شهرداری رشت با کمک نیروهای فنی و متخصص خود طراحی کرده بتوانیم این هدف مهم را عملیاتی سازیم.