استاندار گیلان: نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد، آرامش مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه سلب و سفره آنان کوچک شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان اینکه قاچاق کالا و تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی باعث شد تا یارانه‌های تعیین شده به اهداف از قبل تعیین شده نرسد، افزود: موضوع آرد که به جای سفره مردم سر از جای دیگری درمی‌آورد موجب نارضایتی مردم شده بود.
وی با گلایه از صفوف طولانی و تعطیلی برخی از نانوایی‌ها، تصریح کرد: نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد، آرامش جامعه به ویژه دهک‌های پایین سلب، و سفره آنان کوچک شود.
استاندار با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، گفت: باید با نظارت جدی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.
دکتر اسداله عباسی با اشاره به واردات روغن به میزان کافی از مرز‌های جنوبی و شمالی، توزیع مناسب و اتصال حلقه‌ها به یکدیگر را برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز، ضروری دانست.
وی با اشاره به تکلیف دولت سیزدهم برای هوشمندسازی یارانه‌ها افزود: اراده دولت مردمی سیزدهم بر این است تا جلوی قاچاق، رانت و فساد گرفته و آرامش به مردم بازگردد.
استاندار در ادامه هدف از تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار را؛ معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی و نیز جلوگیری از پدیده شوم قاچاق کالا دانست و نقش مناطق آزاد انزلی و ویژه اقتصادی آستارا در رونق کسب و کار مرزنشینان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سهم اشتغال مرزنشینان در ایجاد ۳۰ هزار شغل برای افق ۱۴۰۱ باید توسط دستگاه‌های متولی اجرایی و نظارتی، تعیین و با جدیت دنبال شود.
دکتر اسداله عباسی گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی و اولویت‌دار مرتبط با سلامت، دارو و مواد اولیه واحد‌های تولیدی که به صورت مستقیم با ایجاد شغل ارتباط دارد، باید نظارتی دقیق صورت گیرد.
وی بر لزوم تقویت نظارت‌ها و رصد جدی گلوگاه‌های ورود و خروج کالا و ایجاد شفافیت تأکید و تصریح کرد: واردات کالا‌های مشابه تولید داخل، منجر به آسیب واحد‌های تولیدی، اشتغال جوانان و انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود.
استاندار گیلان به اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان در سفر رئیس جمهور، افزون بر اعتبارات پیش بینی شده از طریق قانون بودجه اشاره و اضافه کرد: نگاه دولت و نظام توجه ویژه به ظرفیت‌های کشور است و ایجاد نارضایتی به رغم پرداخت یارانه‌ها، تسهیلات و پشتیبانی از بخش‌های مختلف، زیبنده نیست.
وی با تأکید براینکه کالا‌های قاچاق وارده به انبار اموال تملیکی به ویژه اقلام فاسدشدنی و دارای تاریخ مصرف نباید بلاتکلیف رها شوند افزود: رسوب کالا در انبار و نیز گمرک، پذیرفتنی نیست و در این مسیر رسیدگی به پرونده‌ها باید تسریع و با متخلفان برخورد شود.