سخنگوی علوم پزشکی گیلان شهرستان های ماسال، رضوانشهر، صومعه سرا، بندرانزلی، خمام، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، املش، رودبار و شفت را در وضعیت زرد دانست و افزود: پنج شهرستان آبی شد.

به گزارش مهر گیلان-دکتر فردین مهرابیان از بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان های آستارا، تالش، فومن، لنگرود و رودسر از رنگ زرد به آبی تغییر کردند.

وی شهرستان های ماسال، رضوانشهر، صومعه سرا، بندرانزلی، خمام، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، املش، رودبار و شفت را در وضعیت زرد دانست و افزود: برای آبی شدن همه شهرهای گیلان و محو کامل این بیماری ویروسی در استان، شهروندان باید مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کرده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک را ادامه دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند کاهشی بستری های کرونایی استان در سال جدید، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم و مجموع بستری ها به ۹۲ نفر رسیده است.

مهرابیان، با بیان اینکه برخی از مردم تصور می کنند تا تزریق دو دز واسکن کرونا ایمن می شوند، گفت: تاکنون ۴۷.۴ درصد جمعیت واجد شرایط استان معادل یک میلون و ۶۴ هزار نفر اقدام به تزریق دز سوم کرده اند و ۵۲.۶ درصد همچنان در انتظار هستند.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم ایمنی بدن را افزایش می دهد و افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند، گفت: افراد بعد از تزریق دز سوم در صورت مبتلا شدن به کرونا نیز هم شدت بیماری و هم طول مدت بیماری کمتری را تجربه می کنند./ایسنا