استاندار گیلان هزینه در حوزه آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری دانست و با تأکید بر ضرورت ارتقاء امکانات و زیرساخت های آموزشی در استان گفت: معلمان نقش بی بدیلی در تربیت دانش آموزان نخبه ، خلاق و نوآور در فناوری و امور دانش پایه دارند.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم استانی تجلیل از معلمان نمونه گیلان با اشاره به جایگاه ارزشمند معلمان و تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام و سخنان ائمه اطهار گفت: مولای متقیان علی علیه السلام دانشمند و معلم را دارای نشانهدهای دانش و بینش، حلم و بردباری و آرامش و وقار می دانند.

 وی افزود:  معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی نیز معلم را امانت‌دار نسلی می دانند که تمام مقدرات یک کشور به آن نسل سپرده می شود و تربیت آنان باید همراه با تعلیم باشد.

 وی بیان کرد: نقش معلم از آنجا اهمیت دارد که مقام معظم رهبری می فرمایند معلمان در جامعه نقش تراز اول دارند که بیان کننده جایگاه ارزشمند این قشر فرهیخته است.

وی با اشاره به سختی های دوران کرونا برای آموزش و پرورش و تحمل مرارت ها توسط معلم در ایام شیوع این ویروس منحوس افزود: معلمان عزیز در شرایطی که بستر آموزش مجازی در کشور فراهم نبود ، با تمام توان در اختیار دانش آموزان بودند و تلاشی مجاهدانه داشتند.

 رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود:  در ایام کرونا فرایند به صورت یاددهی بود و فرایند یادگیری که بسیار حائز اهمیت است، دستخوش سختی های زیادی برای معلمان قرار گرفت.

 دکتر عباسی افزود: هم اکنون با توجه به همت و همراهی مردم و برنامه های دقیق و هوشمندانه دولت انقلابی و همت همگان، کادر درمان به ویژه معلمان دلسوز شاهد بازگشایی مدارس هستیم و امیدواریم افت تحصیلی و خلا های آموزشی به وجود آمده، باهمت فرهنگیان و همراهی خانواده ها و دانش آموزان به زودی مرتفع شود.

وی گفت: دولت در شرایط تحریم ناجوانمردانه و کمبود واکسن، کشور را با اراده قوی مردم و عزمی جدی تحویل گرفته و با همت مردم و مسئولان و کادر درمان و در شرایطی که تزریق دز سوم در حال انجام است، امیدواریم آمار مبتلایان به ویروس کرونا به صفر رسیده و آموزش های مدارس و دانشگاه‌ها همانند گذشته با نشاط تداوم یابد.

 وی ادامه داد: معلمان در شرایط شیوع  کرونا و بعد از بازگشایی مدارس نیز فداکارانه و مجاهدانه در کنار خانواده ها بودند و به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداختند که بسیار تحسین برانگیز است.

استاندار گیلان با بیان اینکه خود نیز از قشر معلمان است، خاطراتی از دوران تدریس خود در جمع معلمان ذکر و اظهار کرد: باید معلمان و مدیران مدارس ، به موضوع چگونگی ایجاد ارتباط حسنه با همکاران و دانش آموزان و اولیای آنان توجه کنند و خالق خاطرات خوب باشند.

 وی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به مسائل معیشتی معلمان افزود : رییس جمهوری در جلسات مختلف به ویژه شورای عالی اداری کشور که بنده نیز عضو این شورا هستم ، تاکید بسیاری در اجرای پرداخت هماهنگ حقوق معلمان و توجه به رتبه بندی این قشر زحمتکش دارد.

 وی  با تاکید بر اینکه نباید منزلت و جایگاه معلمان را به مباحث اقتصادی و سیاسی گره بزنیم، اظهار داشت: هزینه در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه گذاری در تربیت و حمایت انسان هایی‌ست که قادرند انسان های دیگری تربیت کنند و دولت سیزدهم نگاهی جامع و ارزشمند به معلمان دارد.

وی معلمان را بازوان اصلی مدیریت اندیشه و ساختار فکری جامعه خواند و افزود: معلمان در تبیین فرهنگ ناب اسلامی و تربیت انسان‌های فرهیخته و حتی آگاه سازی جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی – اجتماعی و حفاظت از طبیعت به طور مثال تشریح فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، نقش بی بدیل دارند.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال افزود: معلمان با تربیت دانش آموزان نخبه نقش به‌سزایی در توسعه همه جانبه برای میهن عزیز اسلامی دارند.

 وی با بیان اینکه به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگیان خود را مدافع حقوق معلمان می‌دانم، گفت: هم اکنون امکانات آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش گیلان محرومیت های زیادی دارد و باید به استانداردهای واقعی خود برسد و از تمام توان اختیارات استانی برای امور رفاهی ، ارائه تسهیلات، امکانات و مسکن فرهنگیان بهره می‌گیرم.
 دکتر عباسی با بیان اینکه معلمان همانند اعضای خانواده در برابر دانش آموزان رفتاری ارزشمند دارند، افزود:  معلمان برای پرورش فرزندان این مرز و بوم و ارتقاء سطح اعتقادات، باورهای اجتماعی، فرهنگی و دینی این نسل نقش بی بدیلی دارند.

استاندار گیلان با تصریح اینکه دولت سیزدهم در تصمیم گیری های خود از اندیشه و مشاوران فرهنگی و معلمان بهره مند است و این قشر در تراز تصمیم گیری در دولت هستند، گفت: مدیران و سیاست مدارانی که همانند معلمان به تقوا، عشق و قداست قلم مجهزند؛ موفق تر به مردم خدمت کرده اند.

در این مراسم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط فرهنگیان، از ۱۹ معلم نمونه استانی با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.