مدیر کل استاندارد گیلان از جمع آوری ۹۵۰ قلم انواع محصولات غذایی از چرخه‌ی توزیع ۶۰۰ واحد صنفی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مهر گیلان-مهناز جعفریان امروز در نشست خبری در رشت گفت: کارشناسان استاندارد گیلان در سال گذشته، ۱۲ هزار واحد صنفی عرضه‌ی انواع کالا‌ها و محصولات غذایی در سراسر استان را بازرسی کردند که در پی آن ۹۵۰ قلم کالا و محصولات غذایی به دلیل نداشتن نشان استاندارد یا غیر استاندارد بودن، از چرخه توزیع ۶۰۰ واحد صنفی خارج شد.
مدیرکل استاندارد گیلان همچنین گزارشی از روند بازرسی از مراکز عرضه‌ی کالا‌های اساسی و پرمصرف در ماه مبارک رمضان ارایه کرد و گفت : در این ماه، استاندارد کالا‌های ویژه‌ی ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی اعم از روغن، شکر، پنیر و نمک مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت که در نتیجه ۱۳۰ فرآورده‌ی ۵۶ واحد صنفی، غیر استاندارد شناخته و از گردونه‌ی توزیع و مصرف خارج شد.
وی در ادامه بهترین راه مقابله با تولید کالا‌های غیر استاندارد و نامرغوب را نخریدن عنوان کرد و افزود: در این راستا آگاهی بخشی عمومی برای توجه هر چه بیشتر به علائم استاندارد کالاها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مدیر کل استاندارد گیلان در پایان اضافه کرد: اگر خریداران کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد کالا را حین خرید به سرشماره‌ی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند بلافاصله اطلاعات مربوط به استاندارد آن کالا برایشان ارسال خواهد شد.
مهناز جعفریان همچنین شماره‌ی تلفن ۱۵۱۷ را در سراسر کشور آماده‌ی دریافت پیام‌های مردمی در خصوص استاندارد انواع محصولات مراکز خرید دانست.