معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان گفت: دولت سیزدهم، با ساماندهی ارز ترجیحی، به دنبال کمک به معیشت و اقتصاد مردم است و در این میان رسانه ها با اقناع افکار عمومی، در اجرای موفق این طرح نقش موثری دارند.

به گزارش مهر گیلان-حسین مصطفی پور امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اطلاع رسانی استان؛ همصدایی همه گروه ها و سلایق برای ساماندهی ارز ترجیحی را مهم عنوان کرد و افزود: لازمست برای اجرای دقیق تر و هدفمند این طرح، همه به دولت کمک کنند.

وی با اشاره به دشواری و اهمیت کار، ادامه داد: نیازست متولیان اجرای این طرح ، دقت زیادی داشته باشند و به درستی این کار اجرا شود و هدف دولت نیز همین امر است که با ساماندهی ارز ترجیحی، به معیشت و اقتصاد مردم کمک شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: کاری که دولت در خصوص مدیریت ارز ترجیحی و هدفمند کردن بهتر یارانه ها شروع کرده و در حال انجام است؛ پیش از این باید انجام می شد و شکی در این خصوص نیست که دولت سیزدهم، این بار سنگین را بر دوش کشیده است.

مصطفی پور اضافه کرد: از سوی دیگر همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تأکید کرده اند که باید به دولت کمک شود و بنابراین باید همگان در این خصوص احساس وظیفه کنند.

وی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت نامناسبی در جامعه توزیع می شد و به دلیل فساد و مشکلاتی که ایجاد کرده بود، استمرار آن ممکن نبود چراکه موجب ایجاد رانت و فساد شده بود .

رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با اقناع افکار عمومی، دولت را در اجرای این کار حمایت و همراهی کنند و از سوی دیگر، دولت سیزدهم نیز همانطور که رئیس جمهوری بیان داشته؛ برای اجرای هرچه بهتر این کار، از هر نقدی استقبال می کند که در این راستا، نقد سازنده در اجرای صحیح آن کمک خواهد کرد.