مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان "یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند " از تاریخ 1 تا 4 مرداد ماه 1401در لاهیجان خبر داد .

به گزارش مهر گیلان-رضا ثقتی مدیر کل و دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره اظهار کرد ، ” یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ” با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان لاهیجان با هدف ارتقای ارزش های جامعه و ترویج مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی و محوریت شعار سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»  از تاریخ ۱ تا ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱در لاهیجان برگزار می شود .

” یازدهمیبن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ” با اهداف حفظ و ارتقاء مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی،ارتقای سطح دانش شهروندی ، به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم و پاک، اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی می باشد .

” یازدهمیبن جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ” در لاهیجان پیرامون موضوع های :

*شهروند ” تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ” ( جهت عینیت بخشیدن به شعار سال ، افزایش سرمایه گذاری ، بهبود کسب و کار ، هویت سازی ایرانی ، تقویت سرمایه انسانی ، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت ، آثار تولید شده با مضمون فوق که نگاه خلاق و ترغیب کننده در این خصوص داشته باشند در الویت انتخاب خواهد بود ) .

* شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت

* شهروند ، آگاهی از حقوق شهروندی ( شهروند ، همراهی برای گذر از بحران های محیط زیستی همچون بحران آب و ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه های ملی ) .

 * شهروند ، آسیب های اجتماعی

* شهروند ، ترویج کتاب و کتابخوانی

* شهروند ، حقوق کودک

* شهروند ، محیط زیست ( چالش ها ، مخاطرات ، راهکارها )

* شهروند ، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی ، حفظ فضای سبز ، اموال عمومی ، مدیریت زباله و پسماند ، ترافیک و … برگزار می شود .

دبیر شورای سیاست گذاری یازدهمین دوره تئاتر شهروند لاهیجان : ” یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ” در دو بخش مسابقه و بخش ویژه ( نمایش کودکان و نوجوانان ) نیز می باشد .

این بخش مسابقه رقابتی بوده و سقف پذیرش آثار ۱۲ نمایش با اولویت محورهای مورد تاکید جشنواره شهروند خواهد بود .

آثار این بخش می بایست پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده باشد و متقاضیان شرکت در این بخش از مسابقه می بایست لوح فشرده حاوی فایل تصویری نمایش خود را به همراه مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند .

در بخش ویژه ( نمایش کودکان و نوجوانان ) ، این بخش از جشنواره غیر رقابتی است و سقف پذیرش آثار در این بخش ۴ اثر می باشد . با توجه به اهمیت رده سنی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه ویژه به تولیدات و عرضه آثار متناسب برای این گروه های سنی در راستای ارتقا کنجکاوی ، ایجاد اعتماد به نفس و استقلال بخشیدن به شخصیت آنها ، ترغیب به اندوختن تجارب و معلومات نوین ، راهنمایی اخلاقی و آشنایی با حقوق شهروندی پذیرای نمایش های تولید شده در قالب نمایش زنده عروسکی خواهد بود .

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ 15 تیر ماه ۱۴۰۱ به همراه فرم تکمیل شده تقاضا حضور ، طرح و ایده نمایش در یک صفحه A4 ، چهار نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اجرای نمایش ، سه قطعه عکس از اجرای نمایش و عکس پرسنلی کارگردان در قالب لوح فشرده به آدرس دبیرخانه جشنواره : لاهیجان ، خیابان امام خمینی (ره) ، روبروی بیمارستان ۲۲ آبان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ، دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ارسال نمایند .

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت http://shahrvand-lahijan.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های ۴۲۳۴۳۰۱۲ – ۴۲۳۴۳۰۱۱ –۴۲۳۳۲۱۰۳ – ۴۲۳۳۵۲۸۳ با کد شهرستان ۰۱۳ تماس حاصل نمایند .