شورای حفظ بیت المال با موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در دادسرای عمومی و انقلاب رشت برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان-رییس کل دادگستری گیلان در جلسه شورای حفظ بیت المال استان که با موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز برگزار شد با اشاره به اتفاقات ناگواری که به دلیل ساخت و ساز‌های غیرقانونی در برخی مناطق به وقوع پیوست، گفت: شناسایی متخلفان و افرادی که مافیای ساخت و ساز‌های غیرقانونی و غیرایمن نامیده می‌شوند، مطالبه به حق جامعه و مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، به معاملات غیرقانونی و بدون پاسخ استعلام و مجوز شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: اعضای اتحادیه با چه مجوزی معامله‌ها را انجام می‌دهند و چه کسی به آن‌ها این اجازه را داده است؟
وی با تاکید بر شناسایی و معرفی متخلفانی که با ساخت و ساز‌های غیرمجاز جان مردم را به خطر می‌اندازند گفت: دستگاه قضا در کنار شهرداری با قدرت و بدون اغماض ب با این باند‌های مافیایی و افرادی که شناخته شده هستند برخورد می‌کند.
رییس کل دادگستری گیلان همچنین از دستگاه‌های اجرایی و متولی ارائه خدمات مختلف، چون آب، برق و گاز خواست بدون مجوز و پروانه ساخت به هیچ عنوان این خدمات را ارائه نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با تاکید بر مبارزه جدی با مافیایی که برای خود حاشیه امن ساخته و بدون هراس از قانون به ساخت و ساز غیر قانونی مشغول است، خاطرنشان کرد: با تخریب ساختمان‌های غیرمجاز و ناامن رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.
دادستان مرکز استان هم در حاشیه این نشست با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مافیایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ناامن از سال‌های گذشته و برقراری ارتباط ناسالم با بدنه شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی از شناسایی این افراد با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی خبر داد.
مهدی فلاح میری با تاکید بر اراده استوار دستگاه قضا و شهرداری برای تخریب بنا‌های غیرمجاز و ناایمن، مدیران را مسوول رسیدگی به این تخلفات دانست و افزود: مدیرانی که در انجام وظیفه اهمال کرده و در دوران مسوولیت خود به بیت المال خسارت وارد کنند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و باید این خسارت‌ها را جبران کنند.
وی در ادامه با اشاره به وجود پرونده‌های کثیرالشاکی در دادسرای عمومی و انقلاب رشت، به مشاوران املاک بدون مجوز هشدار داد و گفت: یکی از مصوبات مهم این جلسه تعطیلی بنگاه‌های املاک بدون مجوز است و بقیه مشاوران املاک هم بدون تعیین تکلیف از شهرداری به ویژه برای واحد‌های ساختمانی غیرقانونی نباید معامله‌ای را ثبت کنند.
در این نشست همچنین برخی مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان رشت، در مورد موضوع جلسه و راهکار‌های پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی مطالبی بیان کردند.