معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر پیک مصرف برق کشور به ۶۰ هزار مگاوات رسیده و لذا همکاران صنعت برق شبانه روزی در تلاش هستند تا مشکلی برای تامین برق مردم پیش نیاید.

به گزارش مهر گیلان-همایون حائری در حاشیه افتتاح پروژه اصلاح شبکه و جایگزینی ۶۷۲۰ متری شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده و تعویض ۶۴ عدد پایه در روستای فتیده در گفت و گو با ایسنا، ضمن قدردانی از مجموعه صنعت برق استان، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح حدود هفت کیلومتر از شبکه خودنگهدار فشار ضعیف در این روستا هستیم که به معنی برکناری هفت کیلومتری شبکه فرسوده است.

وی با بیان اینکه برنامه های وزارت نیرو و شرکت توزیع برق برای گسترش کابل های خودنگهدار در مابقی شهرها و روستاهای گیلان ادامه دارد، تصریح کرد: کل شبکه هوایی فشار ضعیف مسی در گیلان ۳۰ هزار کیلومتر است که با اقدامات انجام شده تاکنون ۷۰۰۰ کیلومتر آن شبکه خودنگهدار شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از برنامه ریزی برای جایگزینی ۱۳ هزار کیلومتر باقی مانده تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: از جمله مزایای کابل خودنگهدار علاوه بر استحکام در مقابل طوفان ها و نزولات سنگین جوی، کیفیت بخشی برق است.

حائری، با بیان اینکه وزارت نیرو و صنعت برق کشور با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه های خوبی برای خدمت رسانی بهتر به مردم دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیک مصرف برق کشور به ۶۰ هزار مگاوات رسیده و لذا همکاران صنعت برق شبانه روزی در تلاش هستند تا مشکلی برای تامین برق مردم پیش نیاید.

وی از همکاری مردم در مدیریت مصرف قدردانی کرد و یادآور شد: امیدواریم با تداوم همکاری مردم و رعایت الگوی مصرف و اطلاع رسانی شرکت های توزیع برق، تابستان امسال را کم دردسر تر پشت سر بگذاریم./ایسنا