رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت ضمن اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی بازسازی و مرمت عمارت بلدیه رشت از روز شنبه ۲۸ خرداد گفت: با تزریق اعتبارات لازم، مرمت سقف عمارت بلدیه تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

به گزارش مهر گیلان-میثم حرفت‌ خواه رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت آخرین خبرها از فرآیند مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهر رشت خاصه عمارت بلدیه رشت را تشریح کرد و اظهار داشت: شهردار رشت تاکید فراوانی بر روی موضوع مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری دارد و ضمن تامین اعتبارات لازم در بودجه، برای آن برنامه‌ریزیهای لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اعلام این خبر که از روز گذشته شنبه ۲۸ خرداد عملیات اجرایی بازسازی و مرمت عمارت بلدیه رشت توسط این سازمان آغاز شده است، یادآور شد: در ابتدای امسال اقداماتی از قبیل مرمت نمای عمارت بلدیه و نورپردازی ساختمان آن توسط شهرداری رشت انجام گرفته بود.

میثم حرفت‌ خواه تعویض و مرمت درب و پنجره‌های چوبی عمارت بلدیه رشت پس از اتمام فرآیند نماسازی آن را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: با زمانبندی که از قبل تدوین شده از روز گذشته عملیات اجرایی مرمت فاز اول بام، یال غربی و مقاوم سازی خرپاها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که مرمت و بازسازی بناهای تاریخی مانند عمارت بلدیه رشت علاوه بر پاسداشت گنجینه‌های تاریخی و هویتی این شهر، در جذب گردشگران نیز مؤثر واقع می‌شود، ادامه داد: برای مرمت بام عمارت بلدیه، حلب بام واچینی شده و در ابتدا یال غربی و سپس جبهه شرقی آن مرمت خواهد شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت ضمن ابراز امیدواری از اتمام مرمت سقف عمارت بلدیه تا پایان تابستان در صورت تزریق اعتبارات لازم اذعان کرد: عمارت بلدیه شاخص ترین بنای میراثی رشت محسوب می‌شود به همین خاطر شهرداری رشت در جهت تامین اعتبار مرمت آن اهتمام بسیار ویژه‌ای داشته و دارد.

حرفت‌ خواه در پایان اضافه کرد: عملیات مرمت عمارت بلدیه با نظارت حوزه بازآفرینی سازمان عمران و با نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در حال اجرا می‌باشد.