مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به بهره مندی همه کتابخانه های استان از پایگاه های اطلاعاتی معتبر علمی، گفت: این طرح در ۸۵ باب از کتابخانه های عمومی گیلان راه اندازی و اجرا شد.

به گزارش مهر گیلان-پریسا کرمی امروز شنبه(۲۸خرداد) با اشاره به بهره مندی همه کتابخانه های عمومی استان گیلان از پایگاه‌های اطلاعاتی علمی، اظهار کرد: در دومین گام از اجرای طرح دسترسی آسان به منابع دیجیتال و به منظور تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان و محققان و افزایش وفاداری اعضای کتابخانه های عمومی، سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر خارجی و داخلی با ارائه مقالات علمی در ۸۵ باب کتابخانه عمومی در سراسر گیلان راه‌اندازی شد.
وی به برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای راه اندازی بخش‌های مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: پس از اجرای آزمایشی این طرح در کتابخانه‌های منتخب گیلان از تاریخ ۲۵ خرداد ماه امسال همه کتابخانه‌های استان از این امکان بهره‌مند شدند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح ویژه و خدمت نوین که با دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های معتبر داخلی و خارجی در موضوعات عمومی و تخصصی در حال اجرا است، تصریح کرد: جامعه دانشگاهی، محققان و پژوهشگران می‌توانند ضمن دسترسی به جدیدترین و به‌روزترین مطالب علمی در تمامی موضوعات، به تحقیقات و پژوهش‌های خود در زمینه‌های مختلف علمی بپردازند.
وی دانلود رایگان منابع دیجیتال فارسی و لاتین شامل کتاب، پایان‌نامه، مقالات ژورنالی، مقالات کنفرانسی، فصل‌های کتاب، استانداردهای صنعتی، گزارشات و غیره از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر با امکان دسترسی به پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر و سیویلیکا به نشانی اینترنتی www.megapaper.ir و www.civilica.com با مشاوره رایگان کتابداران کتابخانه‌های عمومی را از جمله مزایای اجرای این طرح در استان گیلان اعلام کرد.
کرمی همچنین افزود: دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به منابع علمی جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند ضمن مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت و یا تماس با شماره ۳۳۲۶۲۶۷۰ (کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) رشت) و یا ارسال سوالات خود به ایمیل vrd.gilan@gmail.com در جریان چگونگی استفاده از این امکان و نحوه دریافت مقالات قرار گیرند.
گفتنی است کتابخانه های عمومی استان گیلان طی سالهای اخیر با تغییرات اساسی در رویکرد خود از یک مجموعه صرفا خدمات رسان به مرکزی فرهنگی با فعالیت های متنوع علمی، پژوهشی و آموزشی ویژه اقشار مختلف مردم تبدیل شده است.

  • نویسنده : در دومین گام از اجرای طرح دسترسی آسان به منابع دیجیتال صورت پذیرفت؛