استاندار و رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان تأکید کرد که برای انجام دقیق رسالت ها و وظایف این کمیسیون، باید رویکردی تحول محور و کارشناسانه همراه با استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان در پیش گرفته شود.

به گزارش مهر گیلان -دکتر اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان؛ بر ضرورت ایجاد تحول در روند مبارزه با قاچاق کالا به‌ویژه از مبادی ورودی استان تاکید و اظهار کرد: شرایط فعلی، مطلوب نیست و تمامی اعضای ستاد با محوریت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، باید در بستر یک نگاه تحول ساز؛ روند پایش، رسیدگی به تخلفات و ساماندهی و عرضه مجدد کالاهای توقیف شده را با لحاظ منافع ملی و حفاظت از حقوق عامه و بیت المال ارتقاء بخشند.

وی  همچنین با اشاره به احتمال بروز اختلاف نظر دستگاه‌های دست اندرکار در نحوه نگهداری یا فرایند رسیدگی به کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده افزود: این فرایندها که روند بازتوزیع کالاهای حائز شرایط سلامت و استاندارد را در جامعه فراهم می‌کند، هیچگاه نباید تحت تاثیر اختلاف نظرهای بین دستگاهی قرار گیرد و در صورت بروز چنین مواردی ، موضوع مورد نظر برای تعیین تکلیف و اتخاذ تدابیر، به فوریت، کمیسیون گزارش شود.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در ادامه بر لزوم استمرار مجدانه گشت‌های مشترک مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مختلف به‌ویژه گمرکات و مبادی ورودی استان تاکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد محموله‌هایی با کیفیت پایین و ناقض سلامت جامعه، وارد گیلان و به تبع آن کشور شود.

دکتر عباسی پایش اثرات و پیامدهای واردات کالاهای خارجی بر اقتصاد، سلامت و اشتغال داخلی را از دیگر رسالت‌ها و ماموریت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان عنوان کرد و افزود: این ماموریت مهم در بستر اتخاذ یک رویکرد جدید، کارشناسانه و تحولی امکان پذیر است و باید از ظرفیت نخبگان و کارشناسان این حوزه بهره گیری شود.

در ابتدای این جلسه نیز محمود باقری خطیبانی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با استناد به ماده ی ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، عمده ترین موانع و چالش‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان را در خصوص نحوه تداوم گشت‌های مشترک، انتقال و شرایط نگهداری کالاهای قاچاق در استان تشریح کرد.

هریک از دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز گزارش‌هایی از عملکرد سال گذشته دستگاه متبوع خود، ارائه و در خصوص بهبود و ارتقاء فرایند مبارزه با قاچاق کالا در گیلان ، نظرات‌شان را بیان کردند.