با تلاش فراوان محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان املش و نصب دوربین تله از یک قلاده پلنگ نر تصویر برداری شد.

به گزارش مهر گیلان-معاون محیط زیست طبیعی و تتوع زیستی محیط زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه خبر داد و گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش به هدایت محیط بان شاهپور عبدی موفق به تصویربرداری از پلنگ نر توسط دوربین تله ای در ارتفاعات این شهرستان گردیدند.
تورج صادقی افزود: این چندمین بار است که مامورین یگان حفاظت موفق به فیلمبرداری از پلنگ در این منطقه شده اند و گزارشات مکرر مردمی و مامورین اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر و در کشور می باشد.
وی در ادامه یادآور شد: تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد ، وجود دره های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، شوکا ، خرس قهوه ای ، گربه جنگلی ، گراز و سایر جانداران فراهم نموده است که به جرات می توان گفت در کشور بی نظیر است.
تورج صادقی اظهار داشت :املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی میباشد که در سال جدید با ثبت گونه های پلنگ،گرگ،گربه جنگلی،روباه معمولی ،شوکا و … توانست بار دیگر گونه های منحصر به فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.
وی گفت : شهرستان املش فاقد مناطق چهارگانه سازمان میباشد ونیز باتوجه به دارا بودن زیست بوم های منحصر با تنوع زیستی بالا نیاز شهرستان به این امر را میطلبد .