استاندار گیلان بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم در توسعه اماکن ورزشی و شناسایی استعدادهای ورزشی از نقاط مختلف استان تأکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات بومی و محلی در بستر سواحل، نشاط آفرینی را به دنبال دارد.

به گزارش مهر گیلان-دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای عالی ورزش استان با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، ورزش را امری مهم در امر توسعه فردی و اجتماعی و عاملی موثر در جریان سازی فرهنگی دانست و اظهار کرد: در جریان تعالی ورزش باید به روستاها و مناطقی که دسترسی کمتری به امکانات ورزشی دارند، بصورت ویژه توجه شود.

وی بر ضرورت به فعلیت رسیدن توانمندی های گیلان و توجه به ظرفیت های موجود در رشته های مختلف ورزشی برای تحقق عدالت در توسعه ورزش تأکید کرد و افزود: در مسیر حمایت از ورزش باید در کنار توجه به ورزش حرفه ای و قهرمانی، کیفیت بخشی به ورزش های همگانی را مدنظر قرار داد.

نماینده عالی دولت در گیلان برنامه ریزی فرهنگی را ابزاری اثربخش برای توسعه فرهنگ عمومی معرفی و تصریح کرد که توسعه ورزش باید همراه با پیوست فرهنگی و اشاعه روحیه پهلوانی و اخلاق مداری باشد.

استاندار گیلان به نقش آموزش و پرورش در توسعه ورزش اشاره کرد و با بیان اینکه فضای بالندگی کودکان و نوجوانان به سمت تعالی ذهنی سوق یافته است، افزود: رشد جسمانی و مهارت های حرکتی به عنوان عاملی مهم در شکوفایی ذهنی دانش آموزان، مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان بی توجهی به رشد اجتماعی و رشد جسمانی را زنگ خطری برای سال های آتی خواند و یادآور شد: رشد اجتماعی و اخلاقی باید در جریان تفریح و نشاط اجتماعی و گروه همسالان پدیدار شود.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم بهره گیری از نظرات نخبگان در امر توسعه ورزش ، خاطرنشان کرد: باید مولدسازی در امر ورزش مورد توجه همه فعالان این بخش باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از اماکن ورزشی موجود به نفع مردم، به ظرفیت های طبیعی آزاد شده در بستر سواحل اشاره و اظهار کرد: برگزاری مسابقات مرتبط با ورزش های ساحلی و نیز ورزش های بومی و محلی نشاط آفرین است.

وی به وضعیت تیم های ورزشی شاخص استان اشاره کرد و گفت: موفقیت این تیم ها نشاط اجتماعی در گیلان را به دنبال دارد ، از اینرو حل مشکلات این تیم ها با جدیت مورد توجه مسئولان استان است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادهای ورزشی از همه مناطق استان و از همه گرایش ها ، تصریح کرد: باید از ظرفیت ورزشکاران موفق استان در تیم های استانی بهره مند شد.

 وی سفارش پذیری در امر ورزش را خلاف اخلاق و انصاف خواند و افزود: در واگذاری اماکن ورزشی نیز  نباید اجازه داد افرادی بی هویت با رانت و سفارش عرصه را برای دیگر افراد مستعد تنگ کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: تعامل ، همدلی و نوع دوستی، امری مهم در مسیر عدالت محوری است، از اینرو باید شکوفایی ورزش استان را با هم افزایی دنبال کرد و از اختلاف و تبعیض فاصله گرفت.

در پایان این نشست که با حضور مسئولان و پیشکسوتان عرصه ورزش برگزار شد؛ از امیررضا معصومی عضو تیم ملی کشتی جوانان ایران، قهرمان نوجوانان جهان، قهرمان رقابت های بین المللی جام تختی و نفر دوم مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشور تجلیل به عمل آمد.