سامانه‌های الکترونیک بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف ارتقای بانک‌های اطلاعاتی سرویس‌های بیمه‌ای از پنج‌شنبه ۱۳ مرداد به مدت سه روز قطع می‌شود.

به گزارش مهر گیلان – مدیر کل تامین اجتماعی گیلان گفت : فعالیت سامانه‌های بیمه‌ای به منظور ارتقای بانک‌های اطلاعاتی و بهبود عملکرد خدمات مرتبط با این سامانه‌ها از روز پنجشنبه تا ۳ روز متوقف می‌شود و در این مدت تمامی سرویس‌های بیمه‌ای به جز سرویس استحقاق درمان از دسترس خارج می‌شوند.

علی حسین نژاد افزود : زمان توقف فعالیت سرویس‌های بیمه‌ای در میانه ماه و بین تعطیلات رسمی انتخاب شده تا بیمه‌شدگان و کارفرمایان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در این ۳ روز ارسال ابلاغ‌های قانونی پرداخت حق بیمه نیز متوقف خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در این مدت سامانه نسخه الکترونیک تأمین‌اجتماعی در دسترس پزشکان و مراکز درمانی قرار دارد، ولی عکس بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این سامانه قابل مشاهده نیست گفت: احراز هویت بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در این ۳ روز، با استفاده از کارت شناسایی عکس‌دار انجام خواهد شد.

علی حسین نژاد افزود : مردم درصورت نیاز به راهنمایی می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی ، اطلاعات و راهنمایی‌های مورد‌نیاز خود را دریافت کنند.

برای تماس با شماره ۱۴۲۰ با استفاده از تلفن ثابت و همراه ، نیازی به شماره‌گیری کد نیست.