رئیس جمهور به معاون اجرایی خود، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای نظارت جدی بر روند اجرایی کردن مصوبات استانی، مأموریت داد.

به گزارش مهر گیلان-به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی در نشست امروز چهارشنبه هیئت دولت با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان، نماد مقاومت، صبر، استقامت و ایستادگی ملت ایران هستند و برای کشور در سخت‌ترین روز‌ها افتخار آفریدند.

مأموریت رئیسی برای نظارت جدی بر روند اجرای مصوبات استانی

رئیس جمهور، قدردانی و تبیین رشادت‌های آزادگان برای مردم و نسل جوان کشور را ضروری برشمرد و تاکید کرد: کسانی که در اوج غربت و سختی، پیام امام و انقلاب اسلامی را حفظ کردند و از آرمان‌های اسلامی عدول نکردند، قهرمانان واقعی ملت هستند.

آقای رئیسی، همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجتماع عظیم مردمی اربعین تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های دولتی به وظایف خود در تسهیل‌گری حضور مردم با همه توان عمل کنند و ستاد‌های مردمی را یاری‌گر خود بدانند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی همه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه‌تر آیین اربعین، اظهار داشت: لازم است همه دستگاه‌ها به صورت جهادی، چه در بعد رایزنی‌های سیاسی با عراق و چه در تامین زیرساخت‌های لازم درباره تسهیل زیارت اربعین برای زائران، فعال باشند.

آقای رئیسی، همچنین به استانداری‌ها مأموریت داد تا با حمایت از گروه‌های مردمی و جهادی در استان‌ها، از ظرفیت عظیم این گروه‌ها در برگزاری راهپیمایی اربعین بهره ببرند.

پیگیری مصوبات سفر‌های استانی، محور بعدی سخنان رئیس جمهور در نشست هیئت دولت بود. آقای رئیسی با اشاره به پایان دور نخست سفر‌های استانی، پیگیری و اجرای مصوبات این سفر‌ها را گام مکمل در تحقق اهداف سفر‌ها دانست و از معاون اجرایی خود، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور خواست بر روند اجرایی کردن مصوبات سفر‌های استانی به دقت نظارت کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست، پس از شنیدن گزارشی درباره سرانه مصرف پروتئین در کشور، تنوع سبد مصرف پروتئین کشور را یک ضرورت دانست و با توجه به ظرفیت آبزی‌پروری در جنوب و شمال کشور، از وزیر جهاد کشاورزی خواست موانع افزایش سرانه مصرف آبزیان را از سفره مردم برطرف کند.