۱۷ طرح سرمایه گذاری با ۷۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در منطقه آزاد انزلی در ارتباط تصویری با مشاور رییس جمهور اجرا شد.

به گزارش مهر گیلان-همزمان با هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، در دومین مرحله از برنامه‌های افتتاح و شروع عملیات اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با دستور دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و حضور دکتر سعید محمد، مشاور رییس جمهور ۷۱ طرح عمرانی، زیرساختی و سرمایه گذاری در ۹ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور؛ که سهم منطقه آزاد انزلی ۱۷ طرح است به بهره برداری رسید.

عیسی فرهادی ، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ۱۷ طرح با سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم هزار و ۴۱۰ نفر امروز در منطقه آزاد انزلی اجرا شد ، گفت : ۱۱ طرح امروز افتتاح و ساخت ۶ طرح هم آغاز شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۱۷ طرح در منطقه آزاد انزلیوی با اشاره به افتتاح ۹ طرح تولیدی-صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، افزود: ۲ طرح توسعه تولید مواد غذایی؛ کارخانه سیگارت سازی؛ مونتاژ دوچرخه؛ کفش و کتانی؛ انواع مولتی مدیای خودرو؛ خودرو‌های اورژانس و کمپر؛ تولید لوازم خانگی و تولید کالای خواب مجموع ۷ طرح سرمایه گذاری با ۲۶۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۵۷۶ نفر تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه ظرف چندماه گذشته و با پیگیری‌های همکاران این سازمان و علی رغم شرایط سخت تحریمی ؛ با بهره گیری از ظرفیت و مزیت‌های قانونی، بسته‌های تشویقی و حمایتی این سازمان، ۲ مجموعه تولیدی طرح توسعه حوزه فعالیت خود را افتتاح می‌کنند و به عبارتی گسترش فضای کسب و کار خود را در دستور کار قرار داده اند.

وی از بهره برداری سیلو‌های نگهداری غلات در پسکرانه مجتمع بندری بندر انزلی که در محدوده این منطقه قرار دارد ، با سرمایه گذاریافتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۱۷ طرح در منطقه آزاد انزلی ۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی و ایجاد شغل مستقیم و غیر مستقیم برای ۷۵ نفر خبر داد و گفت: از مجموع ۱۱ طرح زیرساختی سرمایه گذاری یک طرح از اعتبارات سازمانی در جهت عمران و آبادانی روستایی ویژه محلات منطقه، دو طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، یک طرح با حضور سرمایه گذار خارجی و ۷ طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

فرهادی در خصوص ۶ طرح سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی و تجاری-اداری که با دستور معاون اول محترم رییس جمهوری عملیات ساخت آن‌ها آغاز می‌شود، گفت: این طرح‌ها با برآورد هزینه ۴۱۵ میلیارد تومانی برای ۷۹۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از این ۶ طرح ، یک طرح با مشارکت سرمایه گذار خارجی و ۵ طرح دیگر با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی صورت می‌گیرد، افزود: سه طرح تولیدی در زمینه پوشاک، صنایع غذایی (شکلات)، و بسته بندی روغن نباتی عملیات اجرایی ساخت طرح سرمایه گذاری خود را آغاز می‌کنند و ساخت دو مجتمع تجاری و اداری نیز آغاز می‌شود.

عیسی فرهادی گفت : بخشی از طرح‌های افتتاحی امروز شامل ۵ طرح عمران روستایی با ۹۴۰ میلیون تومان هزینه است.