معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در نشست با استاندار و اعضای مجمع نمایندگان گیلان گفت: امسال بیش از ۶۵ درصد از اعتبارات گیلان از محل منابع عمومی به استان اختصاص داده شد که سایر تعهدات هم تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر سیدصولت مرتضوی درحاشیه نشست با دکتر عباسی استاندار و اعضای مجمع نمایندگان گیلان گفت: این نشست با هدف بررسی مصوبات سفرهای استانی و سایر نیازهای استان گیلان برگزار و در آن مسائل استان بررسی شد.

معاون اجرایی رییس جمهور، عمده‌ترین نیازهای استان را در حوزه راه آهن و طرح های عمرانی و آزاد راهی، فاضلاب و پسماند، احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه از مرکز شهر رشت برشمرد و اظهار داشت: درباره سایر طرح های آموزشی و فرهنگی و اشتغال زایی هم تصمیمات خوبی گرفته شد و از مجموع مصوبات و از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده پرداخت و با تخصیصی که امسال داده شده بیش از ۶۵ درصد از محل منابع عمومی به استان گیلان اختصاص داده شد و سایر تعهدات هم تا پایان سال به طور کامل عملیاتی می شود.

دکتر مرتضوی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات، محرکی باشد در راستای توسعه متوازن استان و بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را در حوزه بهداشت، آموزش، دانشگاه‌ها، زیرساخت‌ها و کشاورزی برطرف کنیم.

تکمیل برخی طرح های کلان نیمه تمام استان در دهه فجر

استاندار گیلان نیز در حاشیه این نشست گفت: در این نشست گزارش مصوبات سفر و سایر اموری که در استان نظیر کشاورزی ، گردشگری، راه آهن، آزاد راه و سایر موارد بیان شد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که دولت وعده کرده بود بر اساس همان صادق الوعد بودن، تاکنون اجرایی کرده و علاوه بر اقدامات عملیاتی و تخصیص اعتبارات، رصد و نظارت پروژه ها برای تسریع هرچه بیشتر ادامه دارد.

دکتر عباسی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی به استان به دستگاه ها ابلاغ و نظارت شده و اقدامات هم در حال انجام است و بحمدالله توانستیم برخی از طرح های نیمه تمام را تکمیل و در هفته دولت افتتاح کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به تکمیل برخی از طرح های کلان نیمه تمام استان تا دهه فجر، اظهار داشت: آنچه مربوط به سهم بودجه‌ای دستگاه‌هاست، بعد از ابلاغ به آنها تخصیص داده خواهد شد تا در بهمن ماه امسال و یک سالگی سفر هیات دولت به استان، شماری دیگر از وعده ها نیز محقق شود.