نخستین نشست شورای ورزش همگانی گیلان عصر امروز  به ریاست استاندار برگزار شد . به گزارش مهرگیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی ترکیب در نظر گرفته شده در شورای ورزش همگانی را در واقع بخشی از شورای اجتماعی و راهبرد سلامت دانست و افزود : پرداختن به ورزش همگانی خواست عمومی است و باید اقدامات لازم در […]

نخستین نشست شورای ورزش همگانی گیلان عصر امروز  به ریاست استاندار برگزار شد .

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی ترکیب در نظر گرفته شده در شورای ورزش همگانی را در واقع بخشی از شورای اجتماعی و راهبرد سلامت دانست و افزود : پرداختن به ورزش همگانی خواست عمومی است و باید اقدامات لازم در جهت توسعه ورزش همگانی صورت پذیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید این نشست‌ها صرف برگزاری جلسات باشد افزود : جلسات باید به صورت کاربردی برگزار گردد تا خدمات، سیاست‌گذاری و پشتیبانی لازم در توسعه ورزش همگانی شکل گیرد.

وی برضرورت ایجاد زمینه لازم جهت مشارکت حداکثری مردم در ورزش های همگانی تأکید کرد

و افزود :  ورزش همگانی پایه حرکت‌های ورزشی و پرورش جسمی و روحی بوده  که باید فضای جامعه را در جهت گسترش این مهم سوق دهیم.

استاندار گیلان ایجاد فضای مناسب فرهنگی و ورزشی در سطوح مختلف را از جمله کارهای اساسی شهرداران دانست و افزود : هر چند شهرداری‌ها از وضعیت درآمدی مناسبی برخوردار نیستند اما برخی از اقدامات نیازمند هزینه نبوده  بلکه باید اندیشه، اهتمام و جدیت لازم وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه همگی دست به دست هم دهیم تا این مهم تحقق یابد افزود : رسانه‌ها ، آموزش و پرورش  وصدا و سیما می‌توانند نقش بسزایی را در اشاعه این فرهنگ ایفاء کنند .

وی بر ضروت جلوگیری از تبدیل زمین‌های ورزشی به کاربری‌های دیگر تأکید کرد و افزود : باید تغییر کاربری زمین‌های ورزشی ممنوع شود.

دکتر نجفی جشنواره‌های استعدادیابی را از جمله اقدامات مثبت در توسعه ورزش برشمرد و افزود : نخبگان ورزشی در حقیقت عصاره ورزش‌هایی نظیر ورزش‌های همگانی است.

استاندار گیلان بر ضرورت فراهم نمودن انگیزه لازم جهت حضور هر چه بیشتر مردم در عرصه‌های ورزشی تاکید کرد و افزود : عدم استفاده مردم از غداهای ناسالم  نیازمند فرهنگ سازی است .

در ادامه این نشست هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد ./انتهای پیام