رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تکمیل کتابخانه بزرگ مرکزی رشت را دارای مزیت های فراوانی برای دوستداران فرهنگ مطالعه دانست و با اعلام آمادگی در خصوص هرگونه کمک برای تکمیل این پروژه مهم فرهنگی از لزوم بهره برداری هرچه سریعتر این مرکز سخن گفت.

به گزارش مهر گیلان-سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، روز پنجشنبه(۲۸مهر) با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، با یاسر تقوی، مدیرکل دیدار و در زمینه همکاری و هم افزایی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت های دو مجموعه نهاد و این سازمان گفتگو کرد.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در این دیدار که در آستانه فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت مقام کتابدار صورت پذیرفت با تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، کتابخانه های عمومی را مراکزی فعال و صد در صد فرهنگی با رویکرد های اجتماعی دانست که با برنامه ریزی مدوّن فعالیت ها در همه حوزه ها اقدامات بسیار مثبتی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به انجام می رسانند.

قدردانی از رویکرد آگاهی بخشی کتابخانه های عمومی در حوزه دفاع مقدس
سردار عباس بایرامی با اشاره به رویکرد آگاهی بخشی کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، این ظرفیت عظیم در کشور را مهم ارزیابی کرد.
سردار بایرامی به رویکرهای سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در حمایت از آثار و منابع تولیدی در زمینه ادبیات جنگ و دفاع مقدس نیز اشاره کرد و آثار بسیار زیاد این حوزه را نشان از علاقه نسل جوان به آن دانست و اذعان کرد: کاری که امروز شاعران و اهالی فرهنگ در حوزه فرهنگ دفاع مقدس انجام می‌دهند کمتر از دوران مقدس نبوده که شاید اهمیت بیشتری نیز داشته باشد.
وی شناسنامه اصلی ملت ایران را ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری را فراتر از مرزهای ایران دانست و بیان کرد: در جبهه‌های مقاومت و در ملت‌های اطراف، ادبیات پایداری پهنه گسترده تری دارد.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به آمادگی این سازمان برای همکاری های بیشتر در زمینه حمایت از نویسندگان و تولید کنندگان آثار فرهنگی در زمینه ادبیات دفاع مقدس از نقش بارز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری محافل فرهنگی با موضوع تقدیر از چهره های اثرگذار در این حوزه تمجید کرد.
سردار عباس بایرامی در پایان تکمیل کتابخانه بزرگ مرکزی رشت را دارای مزیت های فراوانی برای دوستداران فرهنگ مطالعه دانست و با اعلام آمادگی در خصوص هرگونه کمک برای تکمیل این پروژه مهم فرهنگی از لزوم بهره برداری هرچه سریعتر این مرکز سخن گفت.

تقوی: اشتیاق فراوان دوستداران کتاب و کتابخوانی برای حضور در کتابخانه های عمومی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با سردار عباس بایرامی با قدردانی از نگاه عمیق وی به مقوله کتاب و کتابخوانی در گزارشی به وجود ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۳ کتابخانه عمومی مشارکتی در گیلان اشاره کرد و از ایجاد بخش های ویژه دفاع مقدس در این کتابخانه خبرداد.
یاسر تقوی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های اصلی مجموعه کتابخانه های عمومی است، پایه و اساس پیشرفت کشور را حرکت در مسیر شهدا و زنده نگه داشتن راه آنان دانست و گفت: تنها راه نجات و پیشرفت و تعالی کشور حاکم شدن تفکر دفاع مقدس در همه اجرای حاکمیت است.
وی با بیان اینکه فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی در حوزه های مختلف منجر به اشتیاق فراوان دوستداران کتاب و کتابخوانی برای حضور در این مراکز فرهنگی شده است، برگزاری محافل کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس را از اصلی ترین اقدامات این مجموعه در این سال ها برشمرد و یادآور شد: اهمیت کتاب های دفاع مقدس و معرفی این آثار از ناحیه رهبری عزیز و حکیم به خاطر همین موضوع است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان وجود ۸۰۰۰ شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت در گیلان را نشان از عمق باورهای ملی و دینی مردم این خطه دانست و از گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری محافل فرهنگی در حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس و رونمایی از آثار مربوط به این حوزه در گیلان خبرداد.
یاسر تقوی با تشکر از دغدغه مندی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در مورد تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت ظرفیت های این پروژه فرهنگی را بی بدیل دانست و از همه مسئولان و موثرین استان در جهت تسهیل بهره برداری از این مجموعه گرانسنگ طلب استمداد کرد.