رئیس پلیس فتا گیلان یکی از روش‌های در امان ماندن از اسکیمر را تغییر دوره‌ای رمز کارت بانکی عنوان کرد.

به گزاارش مهر گیلان-سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر با بیان اینکه کلاهبرداران با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می‌کنند گفت: آگاه نبودن از نحوه صحیح استفاده از کارتخوان‌های الکترونیکی سبب شده تا افشای رمز کارت بانک به سادگی در مکان‌های عمومی صورت گیرد و همین امر سبب شده تا تهدید‌هایی مانند کپی کردن کارت بانکی به سبک اسکیمر صورت گیرد.

وی افزود: این حمله به طور معمول، زمانی اتفاق می‌افتد که سارقان با نصب دستگاهی به نام اسکمیر بروی دستگاه پوز اطلاعات نوار مغناطیسی کارتتان را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی شده از آن بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: به صورت دوره‌ای و متناوب رمز بانکی خود را تغییر و برای تراکنش‌های بانکی از طریق دستگاه خودپرداز و کارتخوان فروشگاهی از کارت ثانویه با مبلغ مورد نیاز استفاده شود.

سرهنگ نقی‌مهر افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک با حضور در هر ساعتی از شبانه‌روز در جلوی خودپرداز بانک عامل اقدام به مسدود کردن کارت بانکی کنند.

وی به کاربران توصیه کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.